ABOUT INTANGIBLE MOTIVATION OF WORKER’S OF THE COMPANIES IN CONDITIONS OF ECONOMIC CRISIS

Authors

  • Микола Олексійович Данилюк Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas
  • Оксана Романівна Волошинюк Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas

Keywords:

immaterial motivation, internal motivation, economic crisis, assessment-center.

Abstract

The article is dedicated to the question of intangible motivation’s efficiency in conditions of economic crisis. The steps for increasing of motivation’s efficiency and using of labor potential are recommended. Basing upon the world experience’s analysis, the main directions and the ways of intangible motivation are distinguished, its role is determined and the meaning for enterprises under conditions of limited money resources and reducing of expenses on staff motivation.

References

1. "A Sense of Urgency", HBS Working Knowledge, переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
2. Верхоглазенко В.В. Система мотивації праці // Консультант директора – 2004. – No2.
3. Андрєєва Т.В. Чому йдуть кращі: проблема демотивації персоналу // Управління компанією. – 2008. – No11.
4. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основи менеджмента: Пер. з англ. – М.: Дело, 1992. – 369с.
5. Семикіна М.В. Індикатори економічної та соціальної ефективності мотивації праці // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – No10. – C.181 - 190.

Published

2019-03-08

How to Cite

Данилюк, М. О., & Волошинюк, О. Р. (2019). ABOUT INTANGIBLE MOTIVATION OF WORKER’S OF THE COMPANIES IN CONDITIONS OF ECONOMIC CRISIS. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY. Number, (1(1), 295–302. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/number/article/view/363