МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ЖАНРУ КАЗКИ У 5-МУ КЛАСІ НА УРОЦІ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

  • Оксана Горганюк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.31471/2304-7402-2023-18(69)-388-393

Ключові слова:

фольклор, НУШ, казка, методи, прийоми, українська література, системи навчальних завдань, літературний аналіз

Анотація

Мета статті - виявити основні методичні передумови шкільного розуміння учнями специфіки фольклору; охарактеризувати можливі методичні прийоми вивчення казки на уроках літератури у 5 класі, висвітлити способи, прийоми й методи опрацювання казок на уроках української літератури.

Методи дослідження. У статті використано загальнонаукові і спеціальні літературознавчі методи, зокрема такі як описовий метод, метод аналізу, контент-аналізу, моделювання.

Результати дослідження. У статті висвітлено методи та прийоми для роботи з фольклорними джерелами, зокрема з народною та літературною казкою, які відповідають державному стандарту базової середньої освіти та модельній програмі для проведення ефективних і цікавих уроків.

Новизна статті полягає в систематизованому викладі методів та прийомів опрацювання казок на уроках української літератури.

Практичне значення полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані вчителями при підготовці до  уроків літератури при вивченні жанру казки.

Посилання

Державний стандарт базової середньої освіти. Лист затвердженної постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.

Вознюк О.В. Казка як наріжний науково-філософський ресурс розвитку дитини // Філософія для дітей: сучасний стан і перспективи розвитку: матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 25, 26 трав. 2021 р.). Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. С. 41-48.

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)

Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007. 141 с.

Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук. - метод. посібник. Київ: Видавництво А.С.К., 2004. 192 с.

Токмань Г. І. Методика навчання української літератури в середній школі: підручник. К.: ВЦ «Академія», 2012. 312 с.

Українська література: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Заболотний В. В., Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В. Київ: «Літера ЛТД», 2022. 243 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-07

Як цитувати

Горганюк, О. (2023). МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ЖАНРУ КАЗКИ У 5-МУ КЛАСІ НА УРОЦІ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (18(69), 388–393. https://doi.org/10.31471/2304-7402-2023-18(69)-388-393

Номер

Розділ

ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА