АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕНЕДЖМЕНТ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВА» НА МУЗИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Ключові слова:
менеджмент, культура, мистецтво, навчальна дисципліна, шоу-бізнес.Анотація
Стаття присвячена актуальності вивчення навчальної дисципліни «Менеджмент культури і мистецтва» на музичних факультетах вищих навчальних закладів України. Аналізується досвід статусності цієї навчальної дисципліни в Україні та Росії, запропоновано авторське бачення концепції курсу. Зміст навчальної дисципліни передбачає такі основні блоки: теоретичні основи менеджменту та управлінський процес; менеджмент спеціальних подій у сфері культури, менеджмент шоу-бізнесу; реклама і PR.
Посилання
1. Абрамов Л.К. Менеджмент у сфері культури / Л.К. Абрамов, Т.В. Азарова. – Кіровоград: ЦПТІ, 2000. – 88 с.
2. Аванесова Г. А. Культурно-досуговая деятельность: Теория и практика организации: учеб. пособие для студентов вузов / Г. А. Аванесова. – М.: Аспект Пресс, 2006. – 236 с.
3. Адаменко Е. Управленческие процедуры. Функции менеджера / Е. Адаменко // Менеджер по персоналу. – 2006. – № 5. – С. 41-42.
4. Антонюк О. В. Менеджмент культурно-мистецької сфери / О. В. Ан-тонюк // Часопис НМАУ імені П. І. Чайковського: наук. журнал. – 2011. – Ч. 2(11). – С. 104-110.
5. Армстронг М. Менеджмент: методы и приемы: Пер. с 3-го англ. изд. / Майкл Армстронг. – К.: Знання-Прес, 2006. – 876 с.
6. Безгін І. Мистецтво і ринок: нариси / Ігор Безгін. – К.: ВВП «Компас», 2005. – 544 с.
7. Воротной М. В. Менеджмент музыкального искусства: учеб пособие / М. В. Воротной. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2013. – 256 с.; ил.
8. Гагоорт Гіп. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль / Гіп Гагоорт; перекл. з англ. Б. Шумилович. – Львів: Літопис, 2008. – 360 с.
9. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: зб. матеріалів Міжн. наук.-практ. конф., Київ, 2 грудня 2010 року). – К.: НАКККіМ, 2011. – 172 с.
10. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: традиції, концепції, перспективи : зб. наук. праць (за матеріалами Міжн. наук.-практ. конф., Київ, 20-21 грудня 2012 року) / відп. за випуск С. М. Садовенко. – К.: НАКККіМ, 2013. – 252 с.
11. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: формування громадянського суспільства: зб. наук. праць / упор., наук. ред., відп. за вип. С. М. Садовенко. – К.: НАКККіМ, 2016. – 428 с.
12. Дороти Д. Паблисити и паблик рилейшенз / Д. Дороти. – М.: Фи-линъ, 1996. – 288 с.
13. Жданова Е. Управление и экономика в шоу-бизнесе / Е. Жданова, С. Иванов, Н. Кротова. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 176 с.
14. Кодлер И. Успешная презентация / И. Кодлер. – М.: ОЛМА-ПРЕСС Инвест, 2005. – 64 с.: ил.
15. Маркетинг у сфері культури та мистецтв / перекл. з англ. С. Яринича; Франсуа Кольбер, Жак Нантель, Сюзан Білодо, Дж. Деніс Річ. – Львів: Кальварія, 2004. – 240 с.
16. Корнеева С. Как зажигают «звезды». Технологии музыкального продюссирования / Светлана Корнеева. – СбП.: Питер, 2004. – 320 с.: ил.
17. Корнеева С. Музыкальный менеджмент: учеб. пособие / С. М. Корнеева. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. – 303 с.
18. Кузьмін О. Основи менеджменту: підручник. Вид. 2-ге, випр., доп. / О. Є. Кузьмін , О. Г. Мельник. – К.: Академвидав, 2007. – 464 с.
19. Поплавський М. Як стати успішним [Електронний ресурс] / М. Поплавський. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v= ORH2Q7fFjjk&feature =youtu.be
20. Нестуля О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера. Уроки видатних підприємців: навч. посіб. / О. О. Нестуля, С. І. Нестуля, В. В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 358 с.
21. Нестуля О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера: навч. посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля, В. В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 287 с.
22. Откидач В. Естрадний спів і шоу-бізнес: навч.-метод. посіб. / Володимир Откидач. – Вінниця: Нова Книга, 2013. – 368 с.
23. Поплавський М. Менеджер культури : підручник / М. М. Поплавський. – К.: МП «Леся», 1996. – 416 с.: іл.
24. Поплавський М. Менеджер шоу-бізнесу: підручник / Михайло Поплавський. – К.: КНУКіМ, 1999. – 560 с.
25. Поплавський М. М. Шоу-бізнес: теорія, історія, практика : підручник для студентів ВНЗ культури і мистецтв / М. Поплавський. – К., 2001. – 559 с.
26. Почепцов Г. Г. Паблік рилейшнз: навч. посіб. / Г. Г. Почепцов. – К.: Т-во «Знання», КООО, 2000. – 506 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
27. Примак Т. PR для менеджерів і маркетологів: навч. посіб. / Тетяна Примак. – К.: Центр учбової літератури, 2013. – 202 с.
28. Тульчинский Г. Маркетинг в сфере культуры: учеб пособие / Г.Л. Тульчинский, Е.Л. Шекова. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2009. – 496 с.; ил.
29. Тульчинский Г. Менеджмент в сфере культуры: учеб. пособие. – 5-е изд., испр. и доп / Г. Л. Тульчинский, Е. Л. Шекова. – СПб: Изд-во ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2013. – 544 с. ; ил.
30. Тульчинский Г. Менеджмент специальных событий в сфере культуры: учеб. пособие / Г. Л. Тульчинский, С. В. Герасимов, Т. Е. Лохина. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2010. – 384 с. ; ил.
31. Тульчинский Г. PR в сфере культуры и образования: учеб пособие / Г.Л. Тульчинский, Е.Л. Шекова. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2011. – 576 с.; ил.
32. Фестивальный менеджмент. Российский и зарубежный опыт. Практические советы, как эффективно управлять фестивалем. – М.: ART-менеджер, 2007. – 424 с.
33. Шегда А. В. Менеджмент: навч. посіб. / А. Шегда. – К.: Знання, 2002. – 583 с.
34. Менеджмент и маркетинг в сфере культуры. Практикум: учеб. пособие / Е. Л. Шекова, Г. Л. Тульчинский, В. Н. Евланов, Э. В. Новаторов; под ред Е. Л. Шековой. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2012. – 160 с. ; ил.
35. Щекин Г. В. Практическая психология менеджмента: Как делать карьеру. Как строить организацию: Науч.-практ. пособие / Г. В. Щекин. – К.: Україна, 1994. – 399 с.
36. Щербакова И. Как стать успешным промоутером. Концертный бизнес в России / И. Щербакова, И. Бортнюк. – СПб.: Питер, 2011. – 192 с.
2. Аванесова Г. А. Культурно-досуговая деятельность: Теория и практика организации: учеб. пособие для студентов вузов / Г. А. Аванесова. – М.: Аспект Пресс, 2006. – 236 с.
3. Адаменко Е. Управленческие процедуры. Функции менеджера / Е. Адаменко // Менеджер по персоналу. – 2006. – № 5. – С. 41-42.
4. Антонюк О. В. Менеджмент культурно-мистецької сфери / О. В. Ан-тонюк // Часопис НМАУ імені П. І. Чайковського: наук. журнал. – 2011. – Ч. 2(11). – С. 104-110.
5. Армстронг М. Менеджмент: методы и приемы: Пер. с 3-го англ. изд. / Майкл Армстронг. – К.: Знання-Прес, 2006. – 876 с.
6. Безгін І. Мистецтво і ринок: нариси / Ігор Безгін. – К.: ВВП «Компас», 2005. – 544 с.
7. Воротной М. В. Менеджмент музыкального искусства: учеб пособие / М. В. Воротной. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2013. – 256 с.; ил.
8. Гагоорт Гіп. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль / Гіп Гагоорт; перекл. з англ. Б. Шумилович. – Львів: Літопис, 2008. – 360 с.
9. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: зб. матеріалів Міжн. наук.-практ. конф., Київ, 2 грудня 2010 року). – К.: НАКККіМ, 2011. – 172 с.
10. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: традиції, концепції, перспективи : зб. наук. праць (за матеріалами Міжн. наук.-практ. конф., Київ, 20-21 грудня 2012 року) / відп. за випуск С. М. Садовенко. – К.: НАКККіМ, 2013. – 252 с.
11. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: формування громадянського суспільства: зб. наук. праць / упор., наук. ред., відп. за вип. С. М. Садовенко. – К.: НАКККіМ, 2016. – 428 с.
12. Дороти Д. Паблисити и паблик рилейшенз / Д. Дороти. – М.: Фи-линъ, 1996. – 288 с.
13. Жданова Е. Управление и экономика в шоу-бизнесе / Е. Жданова, С. Иванов, Н. Кротова. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 176 с.
14. Кодлер И. Успешная презентация / И. Кодлер. – М.: ОЛМА-ПРЕСС Инвест, 2005. – 64 с.: ил.
15. Маркетинг у сфері культури та мистецтв / перекл. з англ. С. Яринича; Франсуа Кольбер, Жак Нантель, Сюзан Білодо, Дж. Деніс Річ. – Львів: Кальварія, 2004. – 240 с.
16. Корнеева С. Как зажигают «звезды». Технологии музыкального продюссирования / Светлана Корнеева. – СбП.: Питер, 2004. – 320 с.: ил.
17. Корнеева С. Музыкальный менеджмент: учеб. пособие / С. М. Корнеева. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. – 303 с.
18. Кузьмін О. Основи менеджменту: підручник. Вид. 2-ге, випр., доп. / О. Є. Кузьмін , О. Г. Мельник. – К.: Академвидав, 2007. – 464 с.
19. Поплавський М. Як стати успішним [Електронний ресурс] / М. Поплавський. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v= ORH2Q7fFjjk&feature =youtu.be
20. Нестуля О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера. Уроки видатних підприємців: навч. посіб. / О. О. Нестуля, С. І. Нестуля, В. В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 358 с.
21. Нестуля О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера: навч. посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля, В. В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 287 с.
22. Откидач В. Естрадний спів і шоу-бізнес: навч.-метод. посіб. / Володимир Откидач. – Вінниця: Нова Книга, 2013. – 368 с.
23. Поплавський М. Менеджер культури : підручник / М. М. Поплавський. – К.: МП «Леся», 1996. – 416 с.: іл.
24. Поплавський М. Менеджер шоу-бізнесу: підручник / Михайло Поплавський. – К.: КНУКіМ, 1999. – 560 с.
25. Поплавський М. М. Шоу-бізнес: теорія, історія, практика : підручник для студентів ВНЗ культури і мистецтв / М. Поплавський. – К., 2001. – 559 с.
26. Почепцов Г. Г. Паблік рилейшнз: навч. посіб. / Г. Г. Почепцов. – К.: Т-во «Знання», КООО, 2000. – 506 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
27. Примак Т. PR для менеджерів і маркетологів: навч. посіб. / Тетяна Примак. – К.: Центр учбової літератури, 2013. – 202 с.
28. Тульчинский Г. Маркетинг в сфере культуры: учеб пособие / Г.Л. Тульчинский, Е.Л. Шекова. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2009. – 496 с.; ил.
29. Тульчинский Г. Менеджмент в сфере культуры: учеб. пособие. – 5-е изд., испр. и доп / Г. Л. Тульчинский, Е. Л. Шекова. – СПб: Изд-во ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2013. – 544 с. ; ил.
30. Тульчинский Г. Менеджмент специальных событий в сфере культуры: учеб. пособие / Г. Л. Тульчинский, С. В. Герасимов, Т. Е. Лохина. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2010. – 384 с. ; ил.
31. Тульчинский Г. PR в сфере культуры и образования: учеб пособие / Г.Л. Тульчинский, Е.Л. Шекова. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2011. – 576 с.; ил.
32. Фестивальный менеджмент. Российский и зарубежный опыт. Практические советы, как эффективно управлять фестивалем. – М.: ART-менеджер, 2007. – 424 с.
33. Шегда А. В. Менеджмент: навч. посіб. / А. Шегда. – К.: Знання, 2002. – 583 с.
34. Менеджмент и маркетинг в сфере культуры. Практикум: учеб. пособие / Е. Л. Шекова, Г. Л. Тульчинский, В. Н. Евланов, Э. В. Новаторов; под ред Е. Л. Шековой. – СПб: ПЛАНЕТА МУЗЫКИ; Лань, 2012. – 160 с. ; ил.
35. Щекин Г. В. Практическая психология менеджмента: Как делать карьеру. Как строить организацию: Науч.-практ. пособие / Г. В. Щекин. – К.: Україна, 1994. – 399 с.
36. Щербакова И. Как стать успешным промоутером. Концертный бизнес в России / И. Щербакова, И. Бортнюк. – СПб.: Питер, 2011. – 192 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-03-04
Як цитувати
Карась, Г. В. . (2020). АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕНЕДЖМЕНТ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВА» НА МУЗИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (3(39), 240–248. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1252
Номер
Розділ
МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО