ВЗАЄМОДІЯ СЛОВЕСНОГО І МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВ У ДРАМАТУРГІЧНОМУ ТВОРІ: ДЕЯКІ ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ П’ЄСИ
Ключові слова:
драма і музика, образи словесний та музичний, синтез мистецтв, п’єса і вистава, стильові домінанти, жанр, символ змісту.Анотація
Досліджено деякі теоретичні аспекти словесного і музичного мистецтв, їх синтез та функціональність у драматургічному творі. На прикладі української та світової драматургії доведено взаємозалежність літературних і музичних образів, їх органічну взаємодоповнюваність, зрештою, їх специфічність у створенні п’єси та вистави. Об-ґрунтовано закономірності появи певних стильових домінант таких художніх форм, а також вказано на методологічні можливості у вивченні цих ідейно-естетичних явищ.
Посилання
1. Вельфлин Г. Классическое искусство / Г. Вельфлин. – СПб., 1912. – 347 с.
2. Див.: Художественное творчество: Вопросы комплексного изучения / Составитель Б. Кедров и др. – Ленинград, 1986. – 260 с.
3. Цит. за: Музыкальная эстетика Западной Европы ХVІІ-ХVІІІ веков / Составитель В.П. Шестаков – М., 1971. – 668 с.
4. Цит. за: Duttanr R.Der Musikbegriff im deutschen Barock. – Köln, 1967. – 410 s.
5. Див.: Денисюк І. Дивосвіт «Лісової пісні», 1971; Рисак О. «Найперше – музика у слові», 1998.
6. Див.: Олексюк Г. Музика як засіб образотворення в драматургії М. Куліша // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. – Івано-Франківськ, 2015. – Вип. 2 (30). – С. 388-397.
7. Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. – Ленинград, 1971. – 345 с.
8. Див.: Олексюк Г. Музичні елементи ритмічної організації драматичної дії у п’єсах В. Винниченка та І. Кочерги «Пісня Ізраїля» і «Свіччине весілля» // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. – Івано-Франківськ, 2017. – Вип. 3 (39). – С. 258-267.
9. Бахтин М. Эстетика словесного творчества / М. Бахтин. – М., 1979. – 645 с.
10. Хороб С. «Драма – моя стародавня страсть» / С. Хороб. – Івано-Франківськ, 2016. – 356 с.
11. Бахтин М. Проблемы текста в лингвистике, филологии и других гуманитарных науках / М. Бахтин // Эстетика словесного творчества. – М., 1979. – 645 с.
12. Потебня А. Мысль и язык / М. Потебня // Эстетика и поэтика. – М., 1979. – 387 с.
13. Там само.
2. Див.: Художественное творчество: Вопросы комплексного изучения / Составитель Б. Кедров и др. – Ленинград, 1986. – 260 с.
3. Цит. за: Музыкальная эстетика Западной Европы ХVІІ-ХVІІІ веков / Составитель В.П. Шестаков – М., 1971. – 668 с.
4. Цит. за: Duttanr R.Der Musikbegriff im deutschen Barock. – Köln, 1967. – 410 s.
5. Див.: Денисюк І. Дивосвіт «Лісової пісні», 1971; Рисак О. «Найперше – музика у слові», 1998.
6. Див.: Олексюк Г. Музика як засіб образотворення в драматургії М. Куліша // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. – Івано-Франківськ, 2015. – Вип. 2 (30). – С. 388-397.
7. Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. – Ленинград, 1971. – 345 с.
8. Див.: Олексюк Г. Музичні елементи ритмічної організації драматичної дії у п’єсах В. Винниченка та І. Кочерги «Пісня Ізраїля» і «Свіччине весілля» // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. – Івано-Франківськ, 2017. – Вип. 3 (39). – С. 258-267.
9. Бахтин М. Эстетика словесного творчества / М. Бахтин. – М., 1979. – 645 с.
10. Хороб С. «Драма – моя стародавня страсть» / С. Хороб. – Івано-Франківськ, 2016. – 356 с.
11. Бахтин М. Проблемы текста в лингвистике, филологии и других гуманитарных науках / М. Бахтин // Эстетика словесного творчества. – М., 1979. – 645 с.
12. Потебня А. Мысль и язык / М. Потебня // Эстетика и поэтика. – М., 1979. – 387 с.
13. Там само.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-02-13
Як цитувати
Олексюк, Г. В. . (2020). ВЗАЄМОДІЯ СЛОВЕСНОГО І МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВ У ДРАМАТУРГІЧНОМУ ТВОРІ: ДЕЯКІ ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ П’ЄСИ. Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (4(40), 351–358. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1187
Номер
Розділ
МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО