ТАРАС ШЕВЧЕНКО В КОНТЕКСТІ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ПОСТМОДЕРНІЗМУ (НА ПРИКЛАДІ ОРАТОРІЇ «НЕОФІТИ» МАР’ЯНА КУЗАНА)

Автор(и)

  • Г. В. Карась Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Ключові слова:

постмодернізм, ораторія, композитор, семіотика, філософія, музика.

Анотація

У статті на прикладі ораторії французького композитора українського походження М. Кузина досліджено творчість Т. Шевченка в музичній культурі постмодернізму. Використано інтегральний, міждисциплінарний підходи: філософське шевченкознавство, філософію музики, її семіотичний аспект та ідею етноцентризму.

Посилання

Берегова О. Тенденції постмодернізму в камерних творах українських композиторів 80-90-х років ХХ сторіччя. Автореф. канд. мистецтвознавства. – К., 2000.

Білинська М. Грає кобзар, виспівує. – К.: Муз. Україна, 1981.

Грабович Гр. Шевченко як міфотворець: Семантика символів у творчості поета / Пер. з англ. С.Павличко. – К.: Рад. письменник, 1991.

Грабовський В. «Французький українець» // Музика. – 1995. – № 6. – С. 23.

Забужко О. Шевченків міф України. Спроба філософського аналізу. – 3-є вид. – К.: ФАКТ, 2006. –148 с.

Енциклопедія постмодернізму / За ред. Ч.Е.Вінквіста та І.Е.Тейлора. Пер. з англ. В.Шовкун. – К.: ОСНОВИ, 2003.

Кияновська Л. Галицька музична культура ХІХ – ХХ ст. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2007.

Козаренко О. Феномен української національної музичної мови / Ред. І. Пясковський, О.Купчинський. – Львів: НТШ, 2000. – 285 с.

Королюк Н. Полум’яне слово Шевченка в музиці. Хорова творчість українських композиторів. – К.: Вид. ім. Олени Теліги, 1995. – 197 с.

Кузан М. Неофіти. Ораторія за поемою Т.Шевченка. Партитура. – Вінніпег, Манітоба, Канада, 1988. – 187 с.

Левченко О. Текст культури в пошуках автора: Масова свідомість і художня культура у тексті радянської культури (за матеріалами театру і кіно). – К., 2006. – 288 с.

Лисенко М. В. Народні музичні інструменти на Україні. – К.: Мистецтво, 1955.

Лотман Ю.М. Культура и взрыв // Лотман Ю. М. Семиосфера. – С.-Пб.: Искусство С-Пб., 2000. – С. 12-149.

Лотман Ю. Феномен культуры // Лотман Ю.М. Семиосфера. – С.-Пб.: Искусство С-Пб., 2000. – С. 568-579.

Павлишин С. Мар’ян Кузан. – Львів, 1993.

Чернова І. Музичне виконавство в ситуації постмоднізму. Авто-реф… канд. мистецтвознавства. – Львів, 2007.

Чижевський Д. Історія української літератури: Від початків до доби реалізму. – Тернопіль: МПП «Презент», ТОВ «Феміна», 1994.

Чижевський Д. Думки про Шевченка (естетичні та історико-філософські фрагменти) // Чижевський Д. Філософські твори у 4-х т. Т.2. – К.: Смолоскип, 2005. – С. 172-178.

Юнг К. Об отношении аналитической психологии к поэтико-художественному творчеству // Юнг К.Г. Архетип и символ. – М.: Renaissance, 1991. – С. 265-285.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-09

Як цитувати

Карась, Г. В. . (2021). ТАРАС ШЕВЧЕНКО В КОНТЕКСТІ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ПОСТМОДЕРНІЗМУ (НА ПРИКЛАДІ ОРАТОРІЇ «НЕОФІТИ» МАР’ЯНА КУЗАНА). Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (2(2), 152–161. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1686

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА. МИСТЕЦТВО