МІСТЕРІЇ ЗАЛІСЬКОЇ ГОРИ: СТАНОВЛЕННЯ МАРКА ЧЕРЕМШИНИ ЯК ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
artistic gift, poetries in prose, neoromanticism, symbolism, literary mutual relations, religious world view, sacred and mundaneАнотація
У статті мова про ті чинники, які безпосередньо впливали на формування творчої особистості Марка Черемшини. З-поміж них увагу акцентовано на засвоєнні досвіду „старовіку”, впливах естетичних пріоритетів Юрія Федьковича, а також на знайомстві зі здобутками модерного європейського письменства. Простежено перші кроки Марка Черемшини як письменника, пошуки ним свого мистецького голосу.
Посилання
Берн Э. Игры, в которые играют люди: Психология человеческих взаимоотношений; Люди, которые играют в игры: Психология человеческой судьбы / Пер с англ. – М.: Центр общечеловеческих ценностей, 1996.
Гаспаров М. Очерк истории русского стиха: Метрика. Ритмика. Риф-ма. Строфика. – М.: Наука, 1984.
Гуйванюк М. Марко Черемшина: невідоме й призабуте. Наукові розвідки, републікації, документи. – Снятин: Прут Принт, 2007.
Гундорова Т. Неоромантичні тенденції творчості О. Кобилянської // Радянське літературознавство. – 1988. – № 11. – С. 32-42.
Денисюк І. Жанрово-стильова специфіка прози Марка Черемшини // Живий у пам’яті народній: Відзначення сторіччя з дня народження Марка Черемшини. – К.: Дніпро, 1975. – С. 79-88.
Забужко О. Філософія національної ідеї та європейський контекст: Франківський період. – К.: Основи, 1993.
Зеров М. Марко Черемшина й галицька проза // Зеров М. Твори: В двох томах. – К.: Дніпро, 1990. – Т. 2. – С. 401-435.
Коцюбинський М. Записні книжки // Коцюбинський М. Твори: В семи томах. – К.: Наукова думка, 1975. – Т. 4. – С. 257-323.
Инициация и мифы // Мифы народов мира: В 2-х т. – М.: Советская энциклопедия, 1980. – Т.1. – С. 543-544.
Легкий М. До поетичного циклу „Парасочка”: деякі реконструкції та спостереження // „Покутська трійця” в загальноукраїнському літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття: Збірник наукових праць. – Івано-Франківськ: Видавничо-дизайнерський відділ ЦІТ Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2006. – С. 148-154.
Літературознавчий словник-довідник / Р. Т. Гром’як, Ю. І. Ковалів та ін. – К.: ВЦ „Академія”, 1997.
Музичка А. Марко Черемшина (Іван Семанюк). – Одеса: Державне видавництво України, 1928.
Нахлік Є.К. Українська романтична проза 20–60-х років ХІХ ст. – К.: Наукова думка, 1989.
Піхманець Р. Повернення до себе: Над листами Василя Стефаника // Дзвін. – 2008. – № 5/6. – С. 121–139; № 7. – С.107-124.
Семанюк Н. Співець Гуцульщини: Спогади про Марка Черемшину. – Ужгород: Карпати, 1974.
Семанюк-Черемшина Н. Спогади про Марка Черемшину. – Львів, Книжно-журнальне видавництво, 1958.
Токарев С. Ранние формы религии. – М.: Изд-во политической литературы, 1990.
Франко І. Радикали і релігія // Франко І. Зібрання творів: У п’ятдесяти томах. – К.: Наукова думка, 1976–1986. – Т. 45: Філософ-ські праці. – С. 268-271.
Хороб С. Проза Марка Черемшини: текст, контекст, метатекст // „По-кутська трійця” в загальноукраїнському літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття. – С. 238-249.
Черемшина Марко. Твори: В двох томах. – К.: Наукова думка, 1974.
Элиаде М. Аспекты мифа. – М.: „Инвест – ППП”, 1996.