НЕХРАМОВІ ІКОНИ – ДУХОВНЕ ОСЕРЕДДЯ ПРОФАННОГО ПРОСТОРУ
Ключові слова:
нехрамова ікона, хатня ікона, профанний простір, ікономалярство.Анотація
Уперше з’ясовується роль й особливості впровадження нехрамових ікон у широке коло профанних інтер’єрів кінця ХХ – початку ХХІ століття. Визначаються традиції давньої хатньої ікони та її вплив на сучасні кімнатні й офісні ікони.
Посилання
Гоберман Д.Н. Искусство гуцулов / Д.Н.Гоберман. – М.: Советский художник, 1980. – 51 c.
Гуцульщина. Історико-етнографічне дослідження. – К.: Наукова думка, 1987. – 471 c.
Державний музей етнографії та художнього промислу АН УРСР. – К.: Мистецтво, 1976. – 262 c.
Коломийський музей народного мистецтва Гуцульщини. – К.: Мистецтво, 1991. – 208 c.
Кульчицька Олена. Про народне малювання на склі. / Матеріали з етнографії та художнього промислу. – Львів,1957. – Вип.3. – C. 172-176.
Народна архітектура Українських Карпат XV-XX ст. – К.: Наукова думка, 1987. – 272 c.
Народна ікона на склі: альбом / наук. ред.: М. Станкевич; [О. Романів-Тріска]. – К.: Ін-т колекціонерства українських мистецьких пам’яток при НТШ, 2008. – 372 c.
Островский Григорий. Украинская народная живопись на стекле / Панорама искусств. – М.: Искусство, 1982, вип. 5. – С. 64-72.
Станкевич М. Є. Українське художнє дерево / Михайло Станкевич. – Львів: Національна академія наук України, Інститут народознавства, 2002. – 480 c.
Шпак О. Малярство на склі професійних митців / Оксана Шпак // Мистецтвознавство’11: Науковий збірник. – Львів: СКІМ, 2011. – C. 177-199.