ТИПОЛОГІЯ НЕОРОМАНТИЧНОЇ ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНОЇ СВІДОМОСТІ В ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНИХ ПРАЦЯХ В. Б. ЄЙТСА ТА ЛЕСІ УКРАЇНКИ

Автор(и)

  • О. М. Ґедзик Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

модернізм, символізм, неоромантизм, антиміметизм, «чисте мистецтво», поетична драма.

Анотація

У статті здійснено спробу компаративного аналізу літературно-критичних праць В.Б. Єйтса і Лесі Українки, присвячених проблемі раннього модернізму. Засвідчено антиміметичний характер їхніх концепцій символізму і неоромантизму відповідно. Проаналізовано ставлення обох митців до теорії «чистого мистецтва». Окреслено значення їхньої драматургічної діяльності для розвитку модерної (поетичної) драми.

Посилання

Йейтс У. Б. Видение: поэтическое, драматическое, магическое / Уильям Батлер Йейтс ; [перев. с англ., сост. и предисл. К. Голубович]. – М.: Логос, 2000. – 768 с.

Йейтс У. Б. Кельтский элемент в литературе / Уильям Батлер Йейтс ; [перев. с англ., сост. и предисл. К. Голубович] // Видение : поэтичес-кое, драматическое, магическое . – М.: Логос, 2000. – С. 25-34.

Йейтс У. Б. Символизм в поэзии // Йейтс У.Б. Видение : поэтическое, драматическое, магическое / Уильям Батлер Йейтс ; [перев. с англ., сост. и предисл. К. Голубович]. – М.: Логос, 2000. – С. 35-42.

Минц З. Г. Футуризм и неоромантизм : (к проблеме генезиса и структуры «Истории бедного рыцаря» Е. Гуро) / З. Г. Минц // Блок и русс-кий символизм: Избранные труды: в 3 кн. – СПб. : Искусство, 2004. – Кн. 3 : Поэтика русского символизма. – С. 317-326.

Моклиця М. В. Модернізм як структура : Філософія. Психологія. Поетика / М. В. Моклиця. – Луцьк : РВВ Волинського державного університету ім. Лесі Українки, 1998. – 294 с.

Мокровольська І. Система символів у творчості Єйтса / І. Мокровольська // Вільям Батлер Єйтс : Вибрані твори. Поезії, поеми та драми : [перекл. з англ.]. – К.: Юніверс, 2004. – С. 524-569.

Сенчук І. Ірландський модернізм кінця ХІХ – першої проловини ХХ століть: Вільям Батлер Єйтс і Джеймс Джойс / І. Сенчук. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2011. – 416 с.

Скупейко Л. «Суверенна особистість» як парадигма неоромантизму (в рецепції Лесі Українки) / Л. Скупейко // Біблія і культура. – 2009. – № 11. – С. 184-189.

Токмань Г. Цей багатобарвний мистецький світ: Стаття друга / Г. Токмань // Дивослово. – 2001. – №6. – С. 41-45.

Українка Л. Заметки о новейшей польской литературе / Леся Українка // Зібрання творів: у 12 т. – Т.8: Літературно-критичні та публіцистичні статті; [ред. В.А. Зіпа]. – К.: Наукова думка, 1977. – С. 100-128.

Українка Л. «Михаэль Крамер». Последняя драма Гергарта Гауптмана / Леся Українка // Зібрання творів : у 12 т. – Т.8: Літературно-критичні та публіцистичні статті; [ред. В. А. Зіпа]. – К.: Наукова думка, 1977. – С. 132-154.

Українка Л. Новейшая общественная драма / Леся Українка // Зібрання творів : у 12 т. – Т.8: Літературно-критичні та публіцистичні статті; [ред. В. А. Зіпа]. – К.: Наукова думка, 1977. – С. 229-267.

Хороб С. Драматургія Вільяма Батлера Єйтса початку ХХ століття й українська модерна драма: від символу до ритуалу / С. Хороб // Діалоги у відсвіті слова : Українська драматургія в типологічних зіставленнях. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2013. – С. 239-57.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-25

Як цитувати

Ґедзик, О. М. . (2020). ТИПОЛОГІЯ НЕОРОМАНТИЧНОЇ ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНОЇ СВІДОМОСТІ В ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНИХ ПРАЦЯХ В. Б. ЄЙТСА ТА ЛЕСІ УКРАЇНКИ . Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (2(22), 457–464. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1499

Номер

Розділ

НАТХНЕННІ СЛОВОМ КОБЗАРЯ