СИМВОЛІСТСЬКІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ АВТОРСЬКОЇ ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНОЇ СВІДОМОСТІ У ДРАМАТИЧНІЙ ПОЕМІ ВАСИЛЯ ПАЧОВСЬКОГО «СФІНКС ЄВРОПИ»

Автор(и)

  • А. С. Верлата Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

модерна драма, символізм, образ-символ, національна ідея, «філософія серця», звуковий образ.

Анотація

У статті висвітлено особливості ідейного спрямування драматичної поеми «Сфінкс Європи»  та специфіку творення її образів засобами символізму. Наголошено на основних образах-символах, які уособлюють наскрізну для драматургії Василя Пачовського ідею становлення української державності, боротьби за об’єднання і незалежність рідної землі. Виокремлено основні види конфліктів драми, що допомагають зрозуміти її зміст і актуальність для сучасного українського суспільства.

Посилання

Барка В. Лірик-мислитель / Василь Барка // Пачовський В. Зібрані твори: у 2 т. – Філадельфія – Нью-Йорк – Торонто: Слово, 1984-1985. – Т.2: Золоті Ворота. – 1985. – С. 11-21.

Бірчак В. Лицар-мрійник : думки і спогади про Василя Пачовського /Володимир Бірчак // Пачовський В. Зібрані твори: у 2 т. – Філадельфія – Нью-Йорк – Торонто: Слово, 1984-1985. – Т.2: Золоті Ворота. – 1985. – С. 23-28.

Боднарович О. Така література / О. Боднарович; Упоряд., літ. ред. та прим. В. Ґабора // «Чорна Індія» «Молодої Музи»: антологія прози та есеїстики. – Львів: ЛА «Піраміда», 2014. – С. 232-235.

Ільницький М. Образ Марка Проклятого в поемі Василя Пачовського «Золоті Ворота» / М. Ільницький // «Молода муза» і літературний процес кінця ХІХ – початку ХХ століття в Україні і Європі: тези доповідей наукової конференції (19-20 листопада 1992 року). – Львів: Львівське відділення Інституту л-ри ім. Т.Г. Шевченка АН України; Інститут суспільних наук АН України, 1992. – С. 39-40.

Мельничук Б. На перехресті літературних родів (про кілька істотних прикмет драматичної поеми) / Б. Мельничук // Теорія родів і жанрів художньої літератури: тези доповідей республіканської наукової кон-ференції 20-22 листопада 1975. – Одеса, 1975. – С. 222-225.

Олійник О. Феномен символістської драми в системі українського модерну / О. Олійник // Стильові тенденції української літератури ХХ ст.: збірник. – К.: Фоліант, 2004. – С. 63-97.

Пачовський В. Моя сповідь / Василь Пачовський // Зібрані твори: у 2 т. – Філадельфія – Нью-Йорк – Торонто: Слово, 1984-1985. – Т.2: Зо-лоті Ворота. – 1985. – С. 11-21.

Пачовський В. Роман Великий [Електронний ресурс] / Василь Пачовський. – Вецляр, 1918. – С. 283-285. – Режим доступу: diasporana.org. ua/ drama/2103-pachovskiy-v-roman-velikiy.

Пачовський В. Сфінкс Європи : драма в 3 діях / Василь Пачовський. – Львів, 1914. – 67 с.

Хороб С. Діалоги у відсвіті слова: українська драматургія в типологічних зіставленнях / С. Хороб. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2013. – 308 с.

Хороб С. Українська драматургія 20-30-х років у Західній Україні та діаспорі / С. Хороб. – Івано-Франківськ: Нова зоря, 2008. – 192 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-17

Як цитувати

Верлата, А. С. . (2020). СИМВОЛІСТСЬКІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ АВТОРСЬКОЇ ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНОЇ СВІДОМОСТІ У ДРАМАТИЧНІЙ ПОЕМІ ВАСИЛЯ ПАЧОВСЬКОГО «СФІНКС ЄВРОПИ». Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (2(26), 324–334. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1450

Номер

Розділ

ТРИБУНА МОЛОДИХ