КАТЕГОРІЯ ЧИТАЧ-ДИТИНА: ВІКОВА КЛАСИФІКАЦІЯ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ПОНЯТТЯ

Автор(и)

  • О. І. Панько Ужгородський національний університет

Ключові слова:

читач-дитина: читач-гравець, читач-герой, мислячий читач, вікова класифікація, читацький відгук

Анотація

У статті досліджено вікову класифікаціє та конкретизацію поняття читач-дитина. Подано ключові константи, що визначають рецепцію-інтерпретацію читача-дитини. Виокремлено поняття читач-гравець, читач-герой та мислячий читач.

Посилання

Виготський Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте / Лев Семенович Виготський. – СПб: СОЮЗ, 1997. – с.96

Гавура, О. Дитяча книга і дитяче читання: шляхи формування компетентного читача. / Ольга Гавура; гол. ред. Р. Гром’як; відп. ред. І. Папуша ; редкол.: О. Куца, Н. Поплавська, М. Ткачук [та ін.] // Studia Methodologica: [наук. збірник]. – Тернопіль: ТНПУ, 2012. – Вип.34. – C. 57-63.

Гнідець У.С. Специфіка комунікації в літературі для дітей та юнацтва (на матеріалі сучасної німецькомовної прози): дис. ... к.ф.н. : 10.01.04/ Гнідець Уляна Святославівна. – Л., 2007. – 224с.

Гоголь Н.В. Формування в учнів основної школи (5-6 класи) естетичної оцінки художнього твору в системі безперервної літературної осві-ти: навч.-метод. посіб. / Н.В. Гоголь; Глухів. держ. пед. ун-т. – Глухів, 2008. – 88 с.

Кабачек О.Л. Сказка в век компьютера: Методическое пособие в помощь библиотекарям и педагогам, работающим с детьми младшего и среднего школьного возраста / О.Л. Кабачек. – М.: Издательство Либе-рея, 2001. – 208 с.

Качак Т.Б. Література для дітей і дитяче читання у контексті сучасної літературної освіти: літературознавчі та науково-методичні статті, рецензії / Тетяна Богданівна Качак. – Івано-Франкіськ: Тіповіт, 2013. – 132 с.

Мацевко-Бекерська Л. Методика викладання світової літератури: навчально-методичний посібник / Лідія Мацевко-Бекерська. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 320 с.

Никифорова О. И. Восприятие художественной литературы школьниками / Ольга Ивановна Никифорова. – М.: Учпедгиз, 1959. – С. 206.

Новлянская З.Н. Почему дети фантазируют ? / З.Н. Новлянская. – М.: Знание, 1978. – 48 с.

Огар Е. Дитяча книга в українському соціумі (досвід перехідної доби): монографія / Емілія Ігорівна Огар. – Львів: Світ, 2012. – 320 с.

Папуша О. Наратив дитячої літератури: специфіка художнього дискурсу: дис. ... к.ф.н. : 10.01.06 / Ольга Миколаївна Папуша. – Тернопіль, 2003. – 230с.

Славова М. Волшебное зеркало детства [Текст] : статьи о детской литературе / Маргарита Славова. – К. : ИПЦ "Киевский ун-т", 2002. – 94 с.

Швець Г. Про-життєва література як спосіб заохочення до читання [Електронний ресурс] / Г.В. Швець // Іноземна філологія – 2014. – Вип. 126. ч. 2 с. 207-213 – Режим доступу до журн: https://www.academia. edu/2544955/PRO-LIFE_LITERATURE_AS_METHOD_OF_READING_ STIMULATION

Эльконин Д.Б. Психическое развитие в детских возрастах / Д.Б. Эль-конин. – М.: Изд-во ”Институт практической психологии”, Воронеж.: НПО ”МОДЭК”, 1995. – 416 с.

Becoming a reader. The experience of Fiction from Childhood to Adulthood / by J.A. Appleyard, S.J. – Cambridge University Press, 2005. – 228 p.

Michael Benton Readers, texts, contexts. Reader-response criticism / Michael Benton// Understanding Children`s literature // Edited by Peter Hunt. – London and New York: Routledge, 2005. – Second edition. – P. 86-103.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-17

Як цитувати

Панько, О. І. . (2020). КАТЕГОРІЯ ЧИТАЧ-ДИТИНА: ВІКОВА КЛАСИФІКАЦІЯ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ПОНЯТТЯ . Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (2(26), 310–323. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1449

Номер

Розділ

ТРИБУНА МОЛОДИХ