РОЗВИТОК ТА ЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКОВОГО ЗАПАСУ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ЇХ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПОНЯТТЯМИ «СИНОНІМИ» Й «АНТОНІМИ»
Ключові слова:
мовлення, мовленнєвий розвиток, мовленнєва особистість, синонімія, антонімія, словникова робота, комунікативні уміння.Анотація
У статті зосереджено увагу на проблемі розвитку мовлення молодших школярів у сучасній школі. Визначено методи, умови та шляхи збагачення словникового запасу дітей молодшого шкільного віку під час ознайомлення із синонімами й антонімами на уроках української мови.
З’ясовано роль і значення мовленнєвого розвитку та збагачення словника учнів, від якого залежить успішність процесу формування мовномовленнєвої культури особистості.
Посилання
Бабич Н. Д. Основи культури мовлення: Навч. посібник / Н.Д. Бабич. – Львів: Світ, 1990. – 230 с.
Бадер В.І. Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів / В.І Бадер // Педагогіка і психологія. – 1998. – №4. – С. 31-36.
Блохіна Г.В. Фундаментальна обізнаність із синонімами у перших класах / Г.В. Блохіна // Початкова школа. – 1997. – №12. – С. 36-41.
Бутузова И.Д. Лексическая работа на уроках чтения // Начальная школа. – 1992. – №2. – С. 14-19.
Варзацька Л.О. Активізація мовленнєвої діяльності учнів / Л.О Варзацька // Початкова школа. – 1991. – №2. – С. 28-31.
Вашуленко М.С. Формування мовної особистості молодшого школяра в умовах переходу до 4-річного початкового навчання / М.С. Вашуленко // Початкова школа. – 2001. – № 1. – С. 11-14.
Гольдберг А.М. Особливості оволодіння учнями молодших класів лексикою рідної мови / А.М. Гольдберг. – К.: Рад. школа, 1959. – 240 с.
Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс] // Постанова Кабінету Міністрів від 20 квітня 2011 року № 462. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/426-2011-п
Дорошенко С.І. Методика викладання української мови: Навч. посібник / С.І. Дорошенко. – К.: Вища школа, 1992. – 380 с.
Забіяка В.О. Робота зі словником / В.О. Забіяка // Початкова школа. – 1997. – №10. – С. 8-11.
Зимняя И.А. Психология обучения народному языку. / И.Я. Зимняя. – М.: Русский язык, 1989. – 223 с.
Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / М.І. Пентилюк, С.О. Караман, О.В. Караман та ін.; за ред. М.І. Пентилюк. – К.: Ленвіт, 2004. – С. 126-180.
Місяк П. Системність роботи зі словниковими словами / П. Місяк // Початкова школа. – 1997. – №4. – С. 21-23.
Пономарьова К.І. Увиразнення синонімами мовлення молодших школярів / К.І. Пономарьова // Початкова школа. – 2001. – № 4. – С. 23-26.
Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. – К.: Форум, 2001. – 106 с.
Трунова В.А. Лінгвістичні основи формування мовленнєвих умінь / В.А. Трунова // Початкова школа. – 1995. – №2. – С. 12-16.
Ушинський К.Д. Избранные педагогические сочинения. В 2-х т. – Т.2. Проблемы русской школы / К.Д. Ушинський. – М.: Педагогика, 1974. – 438 с.
Чуйко Г.А. Методика викладання української мови в початкових класах / Г.А. Чуйко, М.А. Білецька, Г.Ф. Школьна. – К: Вища школа. – 1975. – 384 с.