ЛЮДИНА В ЧОРНО-БІЛОМУ “КАДРІ” ПРОЗИ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА

Автор(и)

  • С. Д. Кирилюк Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Ключові слова:

аналітична антропологія, статичність / рухливість, наближення, кадр, німе кіно, жест, Василь Стефаник.

Анотація

У статті звертається увага на особливості прози Василя Стефаника, що вписані в загальний культурний контекст часу. Важлива роль відводиться людині в чорно-білому “кадрі” української прози fin de siècle, її жестам, міміці, погляду, через які автор передає характер. Об’єктом уваги обрано новелістику Василя Стефаника. Дослідження базується на принципах аналітичної антропології, теорії та історії розвитку кіно.

Посилання

Берґсон А. Творча еволюція / Анрі Берґсон; Пер. з фр. Р. Осадчука. – К.: Вид-во Жупанського, 2010. – 318 с.

Єрмак В. Творча історія поезій у прозі Василя Стефаника. Автореф. дисертації….. канд. філол. наук / Валентина Єрмак. – К.: Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України, 2013. – 20 с.

Зонтаґ С. Про фотографію / Сьюзен Зонтаґ; Перекл. з англ. та ред. Петра Таращука. – К.: Вид-во Соломії Павличко “Основи”, 2002. – 189 с.

Кобилянська О. Твори: В 5 т. / Ольга Кобилянська. – К.: Держлітвидав України, 1962-1963. – Т. 1-5.

Коцюбинська М. “Безлично голі образки” і біле світло Абсолюту / М. Коцюбинська // Мої обрії: В 2 т. – К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2004. – Т. 1. – С. 191-212.

Коцюбинська М. Читаючи Стефаника / Михайлина Коцюбинська // Мої обрії: В 2 т. – К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2004. – Т.1. – С. 157-190.

Микуш С. Поетика новели Василя Стефаника / С. Микуш // “Покутська трійця” в загальноукраїнському культурному процесі кінця ХІХ – початку ХХ ст..: Збірник наук. праць. – Івано-Франк., 2006. – С. 126-137.

Піхманець Р. Із покутської книги буття. Засади творчого мислення Василя Стефаника, Марка Черемшини і Леся Мартовича: Монографія / Роман Піхманець. – К.: Темпора, 2012. – 580 c.

Подорога В.А. Метафизика ландшафта. Коммуникативные стратегии в философской культуре ХХ-ХХІ веков / Валерий Подорога. – М.: Канон+, РООИ “Реабилитация”, 2013. – 552 с.

Рудницький М. Від Мирного до Хвильового. Між ідеєю і формою. Що таке “Молода Муза”? / Михайло Рудницький. – Дрогобич: Відродження, 2009.

Степанчук М. (С. Микуш) Інтерпретація Стефаникових образків / Микола Степанчук // “Покутська трійця” в загальноукраїнському літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття: Збірник наук. праць. – Івано-Франківськ, 2006. – С. 154-174.

Стефаник В. Камінний хрест / Василь Стефаник. – Харків: Фоліо, 2010. – 571 с.

Франко І. Старе й нове в сучасній українській літературі / Іван Франко // Вибрані твори: У 3 т. – Дрогобич: Коло, 2004. – Т. 3. – С. 336-354.

Черненко О. Експресіонізм у творчості Василя Стефаника / Олександра Черненко. – Сучасність, 1989. – 280 с.

Чопик Р. Диптих про “Покутську трійцю” / Ростислав Чопик // Переступний вік: Українське письменство на зламі ХІХ – ХХ ст.. – Львів, Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1998. – С. 12-55.

Шумило Н. Під знаком національної самобутності: Українська художня проза і літературна критика кінця ХІХ – поч. ХХ ст. / Н. Шумило. – К.: Задруга, 2003. – 354 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-18

Як цитувати

Кирилюк, С. Д. . (2020). ЛЮДИНА В ЧОРНО-БІЛОМУ “КАДРІ” ПРОЗИ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА. Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (2(34), 207–216. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1308

Номер

Розділ

СТЕФАНИКОЗНАВСТВО