КІНЕМАТОГРАФІЧНЕ МИСЛЕННЯ В. СТЕФАНИКА (НА МАТЕРІАЛІ ОБРАЗКА «ОСІНЬ»)
Ключові слова:
образок, кінематографічність, монтаж, план, кінетичність.Анотація
У статті здійснено спробу охарактеризувати кінематографічне мислення В. Стефаника на матеріалі аналізу образка «Осінь». З’ясована схильність автора використовувати загальні та крупні кадри, стоп-кадр для увиразнення наступного руху персонажа. Проілюстровано, що кінетичність досягається за рахунок зміни кадрів. Унаслідок проведеного дослідження вкотре доведено актуальність і необхідність “жанру” аналізу окремого твору.
Посилання
Гнідан О. Д. Василь Стефаник. Життя і творчість: посібник для вчителя / Олена Дмитрівна Гнідан. – К.: Радянська школа, 1991. – 222 с.
Горболіс Л. Кінематографічний арсенал “Камінного хреста” / Лариса Горболіс // Слово і Час. – 2014. – № 6. – С. 32-39.
Качуровський І. Ґенерика і архітектоніка / ІгорКачуровський. – К.: ВД “Києво-Могилянська академія”, 2008. – 376 с.
Клочек Г. “Жанр” аналізу окремого твору в шевченкознавстві: обґрунтування актуальності / Григорій Клочек // Слово і Час. – 2014. – № 1. – С. 3-15.
Микуш С. Й. Вивчення поетики Василя Стефаника: навчальний посібник / Степан Йосипович Микуш. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2011. – 176 с.
Наукові записки. Художня література і кінематограф: проблеми інтерактивності. Серія: Філологічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. – Вип. 110. – 160 с.
Стефаник В. Твори / Василь Стефаник. – К.: Молодь, 1972. – 240 с.
Франко І. Старе й нове в сучасній українській літературі / І. Франко // Франко І. Зібрання творів у п’ятдесяти томах. – К.: Наукова думка, 1982. – Т. 35: Літературно-критичні праці (1903-1905). – С. 91-111.