МУЗИЧНІ ЕЛЕМЕНТИ РИТМІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ДРАМАТИЧНОЇ ДІЇ У П’ЄСАХ В. ВИННИЧЕНКА ТА І. КОЧЕРГИ «ПІСНЯ ІЗРАЇЛЯ» І «СВІЧЧИНЕ ВЕСІЛЛЯ»
Ключові слова:
музика, ритм пісенний і словесний, драматична дія, В. Винниченко, І. Кочерга, модернізм.Анотація
У статті досліджено роль музичних елементів у ритмічній організації драматичної дії таких п’єс Володимира Винниченка та Івана Кочерги, як, відповідно, «Пісня Ізраїля» («Кол-Нідре») і «Свіччине весілля». Доведено, що такий синкретизм літературних і музичних образів сприяв розвиткові драматичного дійства, розгортанню конфлікту, загалом внутрішній і зовнішній структурі драм українських авторів. Одночасно закцентовано увагу на використанні вітчизняними драматургами модерної поетики, що позначена актуальним на тоді (20-30-ті роки ХХ ст.) синтезом мистецтв.
Посилання
1. Смолич Ю. Нові п’єси Винниченка / Юрій Смолич // Критика. – 1929. – №4. – С. 4-9.
2. Ласло-Куцюк М. Ключі до театру Івана Кочерги // Магдалина Ласло-Куцюк. Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 267-296.
3. Гачев Г. Д. Жизнь художественного сознания. Очерки по истории образа / Г. Д. Гачев. Ч.1. – М.: Искуство, 1972. – 200 с.
4. Юськів М. Родовий синкретизм у стилістиці драми В. Винниченка «Пісня Ізраїля» / М. Юськів // Винниченко і сучасність: Зб. наукових праць. – Сімферополь, 2000. – С. 195-203.
5. Винниченко В. Пісня Ізраїля / Володимир Винниченко // Близнята ще зустрінуться. Антологія драматургії української діаспори. – К.-Львів, 1997. – С. 53-128.
6. Юськів М. Родовий синкретизм у стилістиці драми В. Винниченка «Пісня Ізраїля» / М. Юськів // Винниченко і сучасність: Зб. наукових праць. – Сімферополь, 2000. – С. 195-203.
7. Ласло-Куцюк М. Ключі до театру Івана Кочерги // Магдалина Ласло-Куцюк. Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 267-296.
8. Кочерга І. Свіччине весілля / Іван Кочерга // Вибрані твори. – К.: Сакцент Плюс, 2005. – С. 25-184.
9. Ласло-Куцюк М. Ключі до театру Івана Кочерги / Магдалина Ласло-Куцюк // Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 267-296.
2. Ласло-Куцюк М. Ключі до театру Івана Кочерги // Магдалина Ласло-Куцюк. Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 267-296.
3. Гачев Г. Д. Жизнь художественного сознания. Очерки по истории образа / Г. Д. Гачев. Ч.1. – М.: Искуство, 1972. – 200 с.
4. Юськів М. Родовий синкретизм у стилістиці драми В. Винниченка «Пісня Ізраїля» / М. Юськів // Винниченко і сучасність: Зб. наукових праць. – Сімферополь, 2000. – С. 195-203.
5. Винниченко В. Пісня Ізраїля / Володимир Винниченко // Близнята ще зустрінуться. Антологія драматургії української діаспори. – К.-Львів, 1997. – С. 53-128.
6. Юськів М. Родовий синкретизм у стилістиці драми В. Винниченка «Пісня Ізраїля» / М. Юськів // Винниченко і сучасність: Зб. наукових праць. – Сімферополь, 2000. – С. 195-203.
7. Ласло-Куцюк М. Ключі до театру Івана Кочерги // Магдалина Ласло-Куцюк. Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 267-296.
8. Кочерга І. Свіччине весілля / Іван Кочерга // Вибрані твори. – К.: Сакцент Плюс, 2005. – С. 25-184.
9. Ласло-Куцюк М. Ключі до театру Івана Кочерги / Магдалина Ласло-Куцюк // Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 267-296.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-03-04
Як цитувати
Олексюк, Г. В. . (2020). МУЗИЧНІ ЕЛЕМЕНТИ РИТМІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ДРАМАТИЧНОЇ ДІЇ У П’ЄСАХ В. ВИННИЧЕНКА ТА І. КОЧЕРГИ «ПІСНЯ ІЗРАЇЛЯ» І «СВІЧЧИНЕ ВЕСІЛЛЯ». Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (3(39), 258–267. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1254
Номер
Розділ
МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО