ФЕМІНІСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ У ЖІНОЧОМУ ДЕТЕКТИВНОМУ РОМАНІ: КОМПАРАТИВНИЙ АСПЕКТ (НА МАТЕРІАЛІ ТВОРІВ ІРЕН РОЗДОБУДЬКО “ПОДВІЙНА ГРА В ЧОТИРИ РУКИ” І “ВИПУСКНИЙ ВЕЧІР” ДОРОТІ СЕЙЕРС)
DOI:
https://doi.org/10.31471/2304-7402-2019-2(54)-470-476Ключові слова:
феміністичний компонент, жіночий образ, жіноче письмо, деталізація, вставна конструкціяАнотація
У статті розглянуто феміністичний компонент у детективних романах «Подвійна гра в чотири руки» І. Роздобудько і «Випускний вечір» Д. Сейерс. Виокремлено його домінантні ознаки: оригінальні жіночі образи і жіноче письмо, яке проявляється через деталізацію та експлуатацію вставних конструкцій. Охарактеризовано спільні та відмінні особливості використання феміністичного компоненту в українському й англійському жіночому детективному дискурсі. Проаналізовано подібність і розбіжність в образах Мусі Гурчик і Гарріет Вейн, які є виразниками творчого методу детективісток. Описано емотивну і деталізуючу функцію вставних конструкцій. Підкреслено, що феміністичний компонент відіграє важливу роль у творенні жанру жіночого детективного роману.
Посилання
Гундорова Т. Ґендер і письмо // Кур’єр Кривбасу. – Кривий Ріг, 2002. – № 12. – Вкладка «Література плюс». – С. 2-3.
Гундорова Т. «Марліттівський стиль»: жіноче читання, масова література і Ольга Кобилянська // Ґендерна перспектива. – Київ: Факт, 2004. – С. 19-35.
Улюра Г. Теоретико-методологічні засади ґендерних студій з літературознавства // Ґендерні студії в літературознавстві: [навчальний посібник]. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2008. – С. 6-20.
Шарова Т. Жіноча проза: теоретичні засади визначення та класифікація // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. – Харків, 2006. – Серія «Філологія». – Вип. 49. – 214 с.
SayersD. GaudyNight. – NewYork: HarperPaperbacks, 1995. – 501 p.