ТВОРЕННЯ КІНОСВІТУ ЯК ХУДОЖНІЙ ПРОЦЕС (НА МАТЕРІАЛІ ФІЛЬМІВ УКРАЇНСЬКОГО “ПОЕТИЧНОГО КІНО”)
DOI:
https://doi.org/10.31471/2304-7402-2019-2(54)-288-297Ключові слова:
творчий процес, фільм, українське «поетичне кіно», національний кінематограф, кіносвіт.Анотація
У статті розглядаються деякі аспекти творчого процесу над фільмом. На прикладі кінокартин представників українського «поетичного кіно», а також творчості їх постановників зроблено спробу виокремити особливості психології творчості, її етапи і стадії. Доведено, що такі стрічки, як «Тіні забутих предків», «Пропала грамота», «Вечір на Івана Купала», «Камінний хрест», «Вавилон ХХ» та їх творці посутньо оновили естетику кіномистецтва України.
Посилання
Поетичне кіно. Заборонена школа, К., 2001.
Пазолини П. Поэтическое кино //Строение фильма: Сборник, М., 1984.
Брюховецька Л. Поетична хвиля українського кіно, К., 1989.
Бабишкін О. Кіномистецтво сьогодні, К., 1972.
Білий птах з чорною ознакою. Іван Миколайчук: спогади, інтерв’ю, сценарії, К., 1991.
Сергій Параджанов. Злет, трагедія, вічність: Твори, листи, документи архівів, спогади, К., 1994.
Коломієць Р. Пристрасті за Богданом. К., 2006.
Екранний світ Сергія Параджанова. Збірка статей, К., 2014.
Хороб С. Повість Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків» у системі українського «поетичного кіно» // Степан Хороб. Збережені миті. Статті, портрети, інтерв’ю, огляди, рецензії, Івано-Франківськ, 2015.