THE GENDER PROBLEMS OF THE INFORMATION MARKET OF IVANO-FRANKIVSK

Authors

  • І. М. Копистинська Університет Короля Данила
  • І. В. Бойчук Університет Короля Данила

Keywords:

gender problems, media, sexist advertising.

Abstract

The article deals with the gender problems of the information market of Ivano-Frankivsk. One number of printed public-political newspaper "Galicia", one number of the public-analytical weekly "Galician correspondent", one site-day of the Internet-edition Kurs.if.ua and one number of the business magazine "City" is taken for analysis. The methodology of the analysis studied the balance of representation of male and female images. The analysis showed that the images of men prevail over women. Also analyzed was local advertising, in which sexist patterns sometimes occur.

References

1. У новинах українських ЗМІ жінок згадують втричі рідше, ніж чоловіків – дослідження [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://imi.org.ua/monitorings/u-novynah-ukrajinskyh-zmi-zhinok-zhaduyut-vtrychi-ridshe-nizh-cholovikiv-doslidzhennya/
2. Методологія моніторингу гендерного балансу в друкованих та інтернет-ЗМІ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://imi.org.ua/ monitorings/metodologiya-monitoringu-gendernogo-balansu-v-drukovanih-ta-internet-zmi/
3. Стандарт організацій України. Недискримінаційна реклама за ознакою статі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uam.in.ua/upload/ medialibrary/5dc/5dc788367bdff143a6a104fe8e7719b0. pdf
4. Ірина Віртосу. Голі дівчата і яйця ОСОБОкрупные [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/45996/ ?a_srt=2&a_offset=1995

Published

2020-02-13

How to Cite

Копистинська, І. М. ., & Бойчук, І. В. . (2020). THE GENDER PROBLEMS OF THE INFORMATION MARKET OF IVANO-FRANKIVSK. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Word, (4(40), 395–401. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1191