GOTHIC FICTION: FIGURATIVE PLOT PARADIGM
DOI:
https://doi.org/10.31471/2304-7402-2019-2(54)-275-287Keywords:
goodness, evil, fear, theodicy, Devil, God, mystery, horror, suspense, the image of castle, death.Abstract
The article deals with the theoretical generalization of the attributes of a poetic of gothic, in particular in the article is analyzed in details the figurative-motive and plot-compositional levels; is traced the evolution of the image of Devil; is identified the triune category − mystery / horror / suspense – as a genre constant of gothic fiction; is identified the road archetype; is analyzed the functionality of gothic, contrast as the dominant feature of the gothic paradigm; and also is grounded the philosophical doctrine of the theodicy as one of the fundamental basis of all gothic fiction.
References
Батай Жорж. Литература и зло ∕ Пер. с фр. И коммент. Н. В. Бунтман и Е. Г. Домогацкой, предисл. Н. В. Бунтман. – Москва: Изд-во МГУ, 1994. – 166 с.
Білоус О. Архетипи готичного роману (спроба семіотичного аналізу готичної прози) / О.Білоус // Американська література на рубежі ХХ–ХХІ століть: матеріали ІІ Міжнародної конференції з літератури США, (Київ, 24–26 вересня 2002 р) / Укл. Т. Н. Денисова. – К.: ІМВ, 2004. – С. 191-197.
Букіна Н. В. Модифікації готичного в сучасній українській прозі: дис. канд. філол. наук: 10. 01. 01 ∕ Букіна Наталія Валеріївна. – Київ, 2016. – 192 с.
Вампір: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org /wiki/Вампір
Вацуро В.Э. Готический роман в России Москва: «Новое литературное обозрение», 2002. — 544 с.
Допельгангер [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru. wikipedia.org/wiki/Допельгангер
Качуровський І. Готична література та її жанри [Текст] / Качуровський І. // Сучасність. – 2002. – № 5. – С. 59-68.
Коркішко В. О. Архетип дороги в житті і творчості М. В. Гоголя (на матеріалі епістолярію письменника) / В. О. Коркішко // Актуальні про-блеми іноземної філології: міжвуз. зб. наук. ст / [Відп. ред. В. А. Зарва]. – Донецьк: Юго-Восток, 2009. – Вип. ІІІ: Лінгвістика і літературо-знавство. – С. 408-415.
Куннас Т. Зло. Розкриття сутності зла у літературі та мистецтві; пер. з фінськ. – Львів: Видавництво Анетти Антоненко; К.: Ніка-Центр, 2015. – 288 с.
Пастух Х. Еволюція ґотичної поетики і роман «Буреверхи» Емілії Бронте: автореф. дис. канд. філол. наук: 10.01.06; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. – Львів, 2009. – 19 с.
Понікаровська Н. А. Відображення уявлень про заложних покійників в українському фольклорі (на прикладі народних казок та оповідань) // Вісник МСУ, мистецтвознавство, 2013. Т. XVI. – № 1. – С. 38-47.
Сичевська-Возняк О. Генеза проблеми теодицеї в античній філософії // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Розділ ІІІ. Історія філософії. – № 16. – 2014. – С. 89-95.
Сізова Ксенія. Готичний роман у літературі постмодернізму: традиційне й новаторське // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. – № 28. – Київ. – 2013. – с. 254-269.
Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. − Київ: Наукова думка, 1970-1980.
Стрих В. Дом и бездомность / В. Стрих // Ступени. – 1997. – № 10. – С. 70-77.
Сучасний словник з етики ∕ за ред. Тофтул М. Г.: Словник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – 416 с.
Тесля С. Дом как привычка и символ повседневной жизни / С. Тесля // Ступени. – 1997. – № 10. – С. 54-70.
Турскова Т. Новый справочник символов и знаков / Т. Турскова. – Москва: Рипол Классик, 2003. – 800 с.
Фрейд З. По ту сторону принципа удовольствия. – Харьков: Фоліо. – 2001. – С. 373-436.