THE PRACTICAL TASKS AS A MEANS OF IMPLEMENTING INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING HIGHER MATHEMATICS AT TECHNICAL UNIVERSITIES
Keywords:
interdisciplinary relations, practical tasks, motivation for studying.Abstract
This article is about the problem of increasing motivation in the study of higher mathematics at technical universities through the use of interdisciplinary connections. It shows the practical aspects of solving this problem by using practical tasks.
References
1. Бевз Г.П. Міжпредметні зв’язки, як необхідний елемент предметної системи навчання/ Г.П. Бевз // Математика в школі. – 2003. – No6.С. 11-15.
2. Вінник Л.Д. Міжпредметні зв’язки, як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу/ Л.Д. Віннік // Проф.-тех. освіта. – 2003. –
No2. – С.43-46.
3. О путях реализации межпредметных связей математики с общетехническими и специальными предметами в техникуме [Методические рекомендации по математике. Методическое пособие для преподавателей средних учебных заведений ] / О.Б. Епишева, А.Д. Мышкис, Я.Д. Бродский и др// Москва –1989. – вып. 11. – С. 26-38.
4. Олійник А.П. Математичне моделювання процесів забрудення грунтів як результат технологічнихпроцесів / А.П. Олійник, А.А. Мороз // Восточно-Европейский журнал передовых технологий – 2015. – No1/4(73). – С. 4-9.
5. Микайылов Ф. Моделирование некоторых почвенных процессов / Ф. Микайылов // Вестник Алтайского государственного аграрного университета. – 2014. – No7 (117). – С. 59-65.
6. Санжаревська О.І. Аналіз впливу Газоконденсатних забруднень на стан грунтів Полтавщини / О.І. Санжаревська // Вісник Полтавської державної аграрної академії – 2014. -No3. – С. 204-207.
7. Романович І.С. Аналіз можливості використання препарату «Торфовіт» для покращення якості грунту, забрудненою нафтою / І.С. Романович, О.І. Санжаревська, Н.Б. Сененко // Збірник наукових праць ПолтНТУ. – 2015. – Випуск 7. – С. 29-34.
2. Вінник Л.Д. Міжпредметні зв’язки, як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу/ Л.Д. Віннік // Проф.-тех. освіта. – 2003. –
No2. – С.43-46.
3. О путях реализации межпредметных связей математики с общетехническими и специальными предметами в техникуме [Методические рекомендации по математике. Методическое пособие для преподавателей средних учебных заведений ] / О.Б. Епишева, А.Д. Мышкис, Я.Д. Бродский и др// Москва –1989. – вып. 11. – С. 26-38.
4. Олійник А.П. Математичне моделювання процесів забрудення грунтів як результат технологічнихпроцесів / А.П. Олійник, А.А. Мороз // Восточно-Европейский журнал передовых технологий – 2015. – No1/4(73). – С. 4-9.
5. Микайылов Ф. Моделирование некоторых почвенных процессов / Ф. Микайылов // Вестник Алтайского государственного аграрного университета. – 2014. – No7 (117). – С. 59-65.
6. Санжаревська О.І. Аналіз впливу Газоконденсатних забруднень на стан грунтів Полтавщини / О.І. Санжаревська // Вісник Полтавської державної аграрної академії – 2014. -No3. – С. 204-207.
7. Романович І.С. Аналіз можливості використання препарату «Торфовіт» для покращення якості грунту, забрудненою нафтою / І.С. Романович, О.І. Санжаревська, Н.Б. Сененко // Збірник наукових праць ПолтНТУ. – 2015. – Випуск 7. – С. 29-34.
Downloads
Published
2019-02-15
How to Cite
Рассоха, І. В. (2019). THE PRACTICAL TASKS AS A MEANS OF IMPLEMENTING INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING HIGHER MATHEMATICS AT TECHNICAL UNIVERSITIES. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY. Number, (1(37), 331–334. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/number/article/view/95
Issue
Section
Information