ПІДВИЩЕННЯ ДОВГОВІЧНОСТІ ФРИКЦІЙНИХ ВУЗЛІВ У НАФТОГАЗОВІЙ ГАЛУЗІ
Ключові слова:
агатопарні фрикційні вузли, бурова лебідка, динамічна навантаженість, теплова навантаженість, стрічково-колодкове гальмо.Анотація
Стаття присвячена підвищенню довговічності фрикційних вузлів бурової лебідки за рахунок використання нового виду гальма з багатопарними вузлами тертя.
Зроблено математичний опис динамічних процесів на першій та другій стадії гальмування нової конструкції гальма, встановлені аналітичні залежності для визначення його головних параметрів: сили тертя, сил натягу набігаючої та збігаючої гілок гальмівної стрічки, гальмівних моментів.
Одержано закономірності зміни зовнішньої температури, коефіцієнтів тертя, зношування зовнішніх і внутрішніх фрикційних поверхонь гальма, статичних і динамічних коефіцієнтів взаємного перекриття внутрішніх і зовнішніх пар тертя і час гальмування на різних стадіях.
Посилання
2. Крагельский И.В. Основы расчета на трение и износ / И.В. Крагельский, М.Н. Добычик, В.С. Камбалов // Машиностроение. − М., 1977. – 530 с.
3. Чичинадзе А.В. Износостойкость фрикционных полимерных материалов / А.В. Чичинадзе, В.Я. Белоусов, И.М. Богатчук // Вища школа. − Львов:, 1989. − 144 с.
4. Чичинадзе А.В. Материалы в триботехнике нестационарных процессов / А.В. Чичинадзе, Р.М. Матвеевский, Э.Д. Браун // Наука. − М., 1986. − 248 с.