ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ОСНОВА ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Л. А. Мойсеєнко Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

Ключові слова:

творче мислення, процес розуміння, процес прогнозування, апробаційний процес, тренінґ, чуттєвість, синергія, інтуїція.

Анотація

У статті обґрунтовується актуальність активізації творчого потенціалу майбутніх спеціалістів, які повинні забезпечувати інноваційний розвиток суспільства. На прикладі творчого математичного мислення студентів доведено результативність упровадження творчого тренінґу, який сприяв підвищенню суб'єктивної чуттєвості, забезпечив розвиток синергії та активізації інтуїтивних компонентів творчого мисленнєвого процесу.

Посилання

1. Альтшуллер Г.С. Найти идею. Введение в теорию решения изобре-тательских задач. – Новосибирск: Наука, 1986. – 206 с.
2. Богоявленская Д.Б. О предмете и методе исследования творческих способностей // Психол. журн. – 1995. – Т. 16. – №5. – С. 49–58.
3. Буш Г.Я. Основы эвристики для изобретателей. – Рига: Знание, 1977. – 95 с.
4. Дружинин В.Н. Когнитивные способности, структура, діагностика развитие. – М.: ПЕР СЗ; СПб: ИМАТОН-М, 2001. – 224 с.
5. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности // Вопр. психо-логии. – 1989. – №6. – С. 29–33.
6. Моляко В.А. Психология решения школьниками творческих задач. – К.: Рад. школа. – 1983. – 101 с.
7. Моляко В.О. Психологическая система тренинга конструктивного мышления // Вопр. психологии. – 2000. – №5. – С. 136–141.
8. Мойсеєнко Л.А. Психологія творчого математичного мислення. – Івано-Франківськ: Факел. – 2003. – 484 с.
9. Мойсеєнко Л., Дідора М. Застосування творчого тренінгу для ак-тивізації процесів розуміння студентами винахідницької задачі. – Тернопіль: В-во Терноп. пед. унів. – 1998. – №3. – С. 55–59.
10. Пойа Д. Математическое открытие. – М.: Наука. – 1976. – 336 с.
11. Пономарев Я.А. Психика и интуиция. – М.: Политиздат, 1967. – 256 с.
12. Семенов И.Н. Проблеми рефлексивной психологии решения твор-ческих задач. – М.: НИНОПП АПН СССР, 1990. – 215 с.
13. Степанов С.Ю., Семенов И.Н. Методологический анализ психоло-гических подходов к проблеме формирования творческого мышле-ния // Философско-методологические аспекти гуманитарных наук. – М.: Политиздат, 1981. – С. 69–72.
14. Чавчанидзе В.В. Проблеми управлення интеллектуальной деятель-ностью. Психоэвристическое программирование. – Тбилиси: Мецни-ереба, 1974. – 167 с.
15. Эсаулов А.Ф. Активизация учебно-познавательной деятельности студентов. – М.: Высшая школа, 1982. – 223 с.
16. Gordon W. Metaphor and invention // The creativity Questions. Durham, NC: Duke University Press. – 1976.
17. Osborn A.F. applied imagination. Principles and procedures of creative problem solving. – New York: Scribner’s. – 1963.
18. Халперн Д. Психология критического мышления. – Санкт-Петербург: Питер, 2000. – 501 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-25

Як цитувати

Мойсеєнко, Л. А. (2019). ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ОСНОВА ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Думка, (3(3), 73–83. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/766