СПЕЦИФІКА ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ДО УКРАЇНСЬКОМОВНОЇ ДІАЛОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Ключові слова:
українськомовна діалогічна комунікація; мовноко-мунікативні знання; комунікативна спрямованість навчання інфор-ма-ційні технології; позитивна мотивація; інформаційно-методичний супровід; мультимедіатехнології.Анотація
У статті обґрунтовано концептуальні засади щодо вирішення проблеми інтеграції інформаційних технологій із метою формування українськомовної професійної компетентності для навчання діалогічного мовлення. Професійна підготовка студентів-іноземців за допомогою інформаційних технологій передбачає врахування специфіки навчання залежно від оптимальної організації навчально-пізнавальної діяльності студента та розвиток інтересу до навчально-професійної діяльності за допомогою інформаційних технологій. Окреслено роль і значення позитивної мотивації до діалогічної комунікації іноземних студентів українською мовою у ВНЗ, яка стимулює розвиток позитивного психологічного клімату навчання студентів іншомовної діяльності в межах ситуацій професійного спілкування. Професійна підготовка студентів-іноземців визначає комунікативну спрямованість й інформаційно-методичний супровід їхнього навчання українськомовного діалогічного мовлення. Зазначено, що комунікативна спрямованість навчан- ня – це завжди мовленнєва діяльність із певною метою, що сприяє творчому самовираженню студентів (рольові ігри, дискусії, презентації, “мозковий штурм”). До інформаційно-методичного супроводу навчання належать навчальні плани і програми, методичні рекомендації до них, наукові посібники, інформаційно-довідкові й інші навчально-методичні матеріали. Удосконалення інформаційної культури студентів сприяє розвитку їхніх здібностей, задоволенню запитів і потреб, розкриттю творчого потенціалу у процесі професійного становлення. Мультимедіа технології є основою інтерактивного теленавчання. Ефективне застосування мультимедіа системи дозволяє вдосконалити навчальні завдання з опрацюванням діалогів для розвитку комплексних навичок студентів під час формування українськомовної діалогічної комунікації.
Посилання
2. Zakharchenko M., Kalashnikova S., Luhovyi V., Stavytskyi A., Rashkevych Yu., and Talanova Zh., National Educational Glossary: Higher Education, 2nd ed. Kyiv, Ukraine: LLC “Publishing House “Pleiady”, 2014. (in Ukrainian).
3. Matsko L.I., and Kravets L.V., The culture of the Ukrainian professional language: tutorial. Kyiv, Ukraine: PH “Akademiia”, 2007. (in Ukrainian).
4. Ananieva L.V., “Modeling the content of teaching professional-pedagogical dialogue and its implementation at the initial stage of study at a language institution”, Inozemni movy, no.4, p. 22-26, 2000. (in Ukrainian).
5. Ivanyshyn H.Ia., “Specificity of Dialogue Speech Formation of Foreign Students at Ukrainian Universities”, Scientific Notes of National Univ. “Ostroh Academy”, series “Psychology and Pedagogy”, Ostrog: Publ. House of National Univ. “Ostroh Academy”, vol.29, pp.121-124, 2014. (in Ukrainian).
6. Viktorova L.V., “Levels of communicative competence formation in foreign students”, Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, Series “Sociology. Psychology. Pedagogy”, Annex no. 4, vol. III (15). Thematic issue no. 3 "Higher education in the context of integration into the European educational space", pp. 119–124, 2009. (in Ukrainian).
7. Bashmakov A.I., Development of computer textbooks and training systems. Moscow, Russia: Filin, 2000. (in Russian).
8. Savchak I. V., “Dialogue communication as a factor of professionalism of the future tourism manager in terms of the Carpathian region development”, Hirska shkola Ukrainskykh Karpat, Ivano-Frankivsk, no. 10, pp. 210-213, 2013. (in Ukrainian).
9. Grinshkun V.V., “Development of integrative approaches to the creation of informatization tools for education.” [Online]. Available: http://www.dissertations/archive/index.php. 2004. (in Russian).
10. Drozdova I.P., “Basic aspects of teaching the language of foreign students in preparatory faculties”, Theoretical and didactic philology: a set of scientific works. Series "Pedagogy”, Pereyaslav-Khmelnytsky: “FOP Dombrovskaya Ya.M.” vol. 22, pp. 32-42, 2016. (in Ukrainian).
11. Drozdova I.P., Scientific fundamentals of the formation of Ukrainian professional language for students of non-philological faculties of higher educational institutions: monograph. Kharkiv, Ukraine: KhNAMH, 2010. (in Ukrainian).
12. Fitsula M.M., Pedagogics. Ternopil: Navchalna knyha. Bohdan, 1997. (in Ukrainian).
13. Robinson R., and Reinhart J., Digital Thinking and Mobile Teaching: Communicating, Collaborating, and Constructing in an Access Age. Denmark: Bookboon, 2014, pp. 68-77 (in English).
14. Trentin G., and Repetto M., Using Network and Mobile Technology to Bridge Formal and Informal Learning. Eds, ch. 6, Woodhead. Chandos Publishing Limited, Cambridge, UK, pp. 153-182, 2013 (in English).
15. Chien Yu, “The Integration of Technology in the 21st Century Classroom: Teachers’ Attitudes and Pedagogical Beliefs Toward Emerging Technologies”, Journal of Technology Integration in the Classroom, vol. 5, issue 1, p. 5, Spring 2013 (in English).