ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 228 «ПЕДІАТРІЯ»

Автор(и)

  • В. А. Міськів Івано-Франківський національний медичний університет
  • О. Г. Попадинець Івано-Франківський національний медичний університет
  • М. О. Кулинич-Міськів Івано-Франківський національний медичний університет
  • Ю. В. Боднарчук Івано-Франківський національний медичний університет
  • У. М. Дутчак Івано-Франківський національний медичний університет
  • Т. В. Князевич-Чорна Івано-Франківський національний медичний університет
  • Р. П. Олійник Івано-Франківський національний медичний університет
  • В. С. Хабчук
  • А. Б. Гречин Івано-Франківський національний медичний університет
  • В. М. Перцович Івано-Франківський національний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.21802/2304-7437-2021-2022-16-17(61-62)-125-130

Ключові слова:

студенти-педіатри, анатомія людини, лекція, практичне заняття, самостійна робота.

Анотація

Робота присвячена питанням методологічних особливостей вивчення анатомії людини студентами-педіатрами. Розкривається досвід кафедри з викладання анатомії людини в світлі «Стратегії розвитку медичної освіти», з урахуванням змісту навчальних програм та сучасних тенденцій до цифровізації та діджиталізації вищої освіти загалом та медицини зокрема. Висвітлено досвід застосування міжпредметної інтеграції навчальних планів, що супроводжується підвищенням ефективності навчання майбутніх лікарів-педіатрів шляхом читання практично орієнтованих лекцій спільно із провідними фахівцями пропедевтики педіатрії. А це відповідно дозволяє максимально наблизитись до сучасних вимог освітнього середовища, а використання комп'ютерного тестування здійснює навчальний вплив, що сприяє засвоєнню пройденого матеріалу, а завдяки використанню графічних тестів, сприяє візуальному формуванню ланцюжків взаємопов’язаних процесів. Актуальним для підготовки кадрів високого кваліфікаційного рівня є питання оптимізації навчального процесу в закладах освіти медичного спрямування. З огляду на вищевикладене, заняття з студентами-педіатрами вимагає особливої уваги викладачів кафедри для забезпечення оптимальних умов проведення освітнього процесу з використанням навчальних матеріалів, унаочнень, комп’ютерних засобів навчання, що дає можливість структурувати пізнавальну діяльність студента, для набуття необхідних у подальшій трудовій діяльності знань та навичок.

Посилання

Анатомічна лекція як важливий засіб формування корпоративної академічної культури / [Черкасов В.Г., Остапюк Л.І., Дзевульська І.В. та ін.] // Медична освіта. ‒ 2015. ‒ № 3. ‒ С. 90-93.

Досвід дуальної лекції як приклад міжкафедральної інтеграції при навчанні майбутніх медиків / [Кочерга З.Р., Попадинець О.Г., Павликівська Б.М., Юрах О.М. та ін.] // Молодий вчений. – 2021. № 8 (96). – С. 17-20

Кабінет Міністрів України. Про схвалення Стратегії розвитку медичної освіти в Україні [Internet] 2019 [цитовано 2019 Лютий 27]. Розпорядження № 95-р. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/95-2019-%D1%80#Text

Ковальчук Л. Я. Основні тенденції розвитку світової вищої школи. Впровадження сучасних технологій в навчальний процес Тернопільської державної медичної академії ім. І.Я. Горбачевського: досягнення і перспективи // Нові технології навчання в медичному вищому навчальному закладі: Тези доп. навч.-метод. конф. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. – С. 3-12.

Кухаренко В. М. Екстрене дистанційне навчання в Україні / Кухаренко В. М., Бондаренко В.В.: колективна монографія. – Харків, 2020. – 411 с.

Крохмальна Г. Лекція як функціональний елемент сучасної науково-педагогічної комунікації (вимоги, особливості і перспективи) /Крохмальна Г. // Вісник Львівського університету. – 2018. – Вип. 33. – С. 126–134.

Особливості дистанційного навчання студентів-медиків під час карантину / [Князевич-Чорна Т.В., Кіндратів Е.О., Жураківська О.Я., Міськів В.А. та ін.] // Актуальні питання підвищення якості освітнього про-цесу: Тези доп. наук-метод. конф. – Івано-Франківськ, 2020. – С. 22.

Особливості методики викладання дисципліни “Анатомія людини” студентам англомовної форми навчання / [Pokanevych O.V., Ivnev B.B., Sereda P. I. et al.] // Медична освіта, 2018: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8834

Попадинець О.Г. Силабус навчальної дисципліни «Анатомія людини з особливостями дитячого віку» [Електронний Ресурс] / Попадинець О.Г., Міськів В.А., Грищук М.І. // Івано-Франківськ: Івано-Франківський нац. мед. ун-т, 202. – Режим доступу: https:// ifnmu.sharepoint.com/KAL/Shared%20Documents/Forms/AllItems.aspx?id=%2FKAL%2FShared%20Documents%2FУкраїнська%20мова%2FПедіатрія%20%28магістр%29%2F1%20курс%2FАнатомія%20людини%20з%20особливостями%20дитячого%20віку%2FОКП%209%20Анатомія%20людини%20з%20особливостями%20дитячого%20віку%2Epdf&parent=%2FKAL%2FShared%20Documents%2FУкраїнська%20мова%2FПедіатрія%20%28магістр%29%2F1%20курс%2FАнатомія%20людини%20з %20особливостями%20дитячого%20віку

Психологічні аспекти викладання дисципліни Анатомія людини в медичних університетах / [Головацький А. С., Черкасов В. Г., Дзевульська І. В. -та ін.] // Науковий вісник Ужгородського університету, серія «Медицина». 2015. ‒ Вип. 2, № 52. ‒ С.162-165.

Свінцицька Н.Л. Шляхи підвищення ефективності навчального процесу з анатомії людини / Свінцицька Н.Л. // Вісник проблем біології і медицини. – 2014. T. 3, № 109. – C. 101-104.

Технології вивчення анатомії людини / [Тимошенко І. О., Андрієнко М. І., Дуднік А. О. та ін.] // Український науково-медичний молодіжний журнал. ‒ 2015. ‒ № 3 (89). ‒ С. 55-57.

Цигикало О. В. Наочність у сучасних методиках викладання анатомії людини / Цигикало О. В., Олійник І. Ю., Марценяк І. В. // Науковий вісник Ужгородського університету, серія «Медицина». ‒ 2015. ‒ Вип. 2, № 52. ‒ С. 172-174.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-10

Як цитувати

Міськів, В. А., Попадинець, О. Г., Кулинич-Міськів, М. О., Боднарчук, Ю. В., Дутчак, У. М., Князевич-Чорна, Т. В., … Перцович, В. М. (2022). ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 228 «ПЕДІАТРІЯ». ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (16-17-(61-62), 125–130. https://doi.org/10.21802/2304-7437-2021-2022-16-17(61-62)-125-130

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають