PHENOMENON OF INTERFERENCE IN TEACHING FRENCH AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE AT THE MEDICAL UNIVERSITY (ON THE EXAMPLE OF THE COURSE "FRENCH (THE SECOND FOREIGN LANGUAGE)")

Authors

  • Т. В. Лашків Ivano-Frankivsk National Medical University

Keywords:

Language, French as a second foreign language, the phenomenon of interference, phonetic, morphological, syntactic, lexicalsemantic, spelling interference.

Abstract

The article presents the interference peculiarities of the native language and the English language at the phonetic, syntactic, lexical-semantic
and spelling levels of French taught as a second foreign language.

References

1. Ванрайх У. Языковые контакты / У. Ванрайх. – К.: Вища школа, 1979. – 263 с.
2. Валігура О.Р. Систематизація ознак мовної інтерференції // Нова філософія / О.Р. Валігура; за ред. В.М. Манакіна. – Запоріжжя: ЗНУ. –
№36. – С. 104-110.
3. Кульчицька Н.О. Особливості явища інтерференції в процесі навчання англійської мови як другої іноземної у філологічному ВНЗі / Н.О. Кульчицька // Збірник наук. праць Бердянського державного педагогічного університету (пед. науки). – Бердянськ, 2010. – №3. – С. 241-245.
4. Маруневич Б.М. Попередження та подолання міжмовної інтерференції в умовах штучного білінгвізму / Б.М. Маруневич // Іноземні мови. –1995. – № 1. – С. 33-37
5. Cuq J.-P. Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde / J.-P. Cuq // CLE International, S.E.J.E.R. Paris 2003. 303 p.

Published

2019-07-08

How to Cite

Лашків, Т. В. (2019). PHENOMENON OF INTERFERENCE IN TEACHING FRENCH AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE AT THE MEDICAL UNIVERSITY (ON THE EXAMPLE OF THE COURSE "FRENCH (THE SECOND FOREIGN LANGUAGE)"). PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Pulse, (4(32), 137–141. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/794