ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АКТИВІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО МАТЕМАТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
Ключові слова:
творче математичне мислення, процес розуміння, процес прогнозування, процес апробації, творчий тренінг, КАРУС.Анотація
Аналізуються психологічні аспекти активізації та оптимізації творчого мислення. Описані умови проведення тренінгу, спрямованого на мисленнєвий процес. Розглядаються психологічні засади впровадження творчого тренінгу для активізації творчого математичного мислення. Акцентується увага на необхідності активізації складових розв’язання творчих математичних задач: процесу розуміння, процесу прогнозування, процесу апробації. Обґрунтовується можливість позитивного впливу на якість творчого математичного мислення за допомогою тренінгової системи КАРУС та апробації задач серією спеціальних запитань.Посилання
1. Адамар Ж. Исследования психологии процесса изобретения в области математики / Ж.Адамар. – М.: Соврадио, 1970. – 152 с.
2. Альтшуллер Г.С. Найти идею. Введение в теорию решения изобретательских задач / Г.С.Альтшуллер. – Новосибирск: Наука, 1986. – 206с.
3. Буш Г.Я. Основы эвристики для изобретателей / Г.Я.Буш. – Рига: Зна-ние, 1977. – 95 с.
4. Вейль Г. Математическое мышление / Г.Вейль. – М.: Наука, 1989. – 400с.
5. Вертгеймер М. Продуктивное мышление / М.Вертгеймер. – М.: Про-гресс, 1987. – 336 с.
6. Гальперин П.Я. Общий взгляд на ученье о так называемом поэтапном формировании умственных действий, представлений и понятий / П.Я.Гальперин // Вестн. Моск. Ун-та. – Сер. №14. – Психология. – 1998. – №2. – С. 3-8.
7. Клайн М. Математика. Поиск истины / М.Клайн. – М.: Мир, 1988. – 295 с.
8. Коваленко А.Б. Психология розуміння / А.Б.Коваленко. – Київ: Геропринт, 1999. – 184 с.
9. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості / Г.С. Костюк. – К.: Радянська школа, 1989. – 108 с.
10. Мойсеєнко Л.А. Психологія творчого математичного мислення / Л.А.Мойсеєнко. – Івано-Франківськ: Факел, 2003. – 481 с.
11. Моляко В.А. Психологическая система творческого тренинга “КАРУС” / В.А. Моляко. – К.: Знание, 1996. – 44 с.
12. Пойа Д. Математическое открытие / Д.Пойа. – М.: Наука. – 1976. –336с.
13. Про математику і математиків. – К.: Рад.школа, 1981. – 254 с.
14. Пуанкаре А. О науке / А.Пуанкарке. – М.: Наука, 1990. – 735 с.
15. Семенов И.Н. Проблемы рефлексивной психологии решения творческих задач / И.Н.Семенов. – М.: НИНОПП АПН СССР, 1990. – 215 с.
16. Чавчанидзе В.В. Проблемы управления интеллектуальной деятельностью. Психоэвристическое программирование / В.В.Чавчанидзе. – Тбилиси: Мецниереба, 1974 – 167 с.
17. Эсаулов А.Ф. Активизация учебно-познавательной деятельности студентов / А.Ф.Эcаулов. – М.: Высшая школа, 1982. – 223 с.
18. Gordon W. Metaphor and invention / W.Gordon // The creativity Questions. Durham, NC: Duke University Press. – 1976.
19. Kahneman D. Prospect theory: An analysis of decision under risk / D.Kahneman, А.Tversky // Econometrica. – 1979. – №47. – 263-291 p.
20. King A. Inquiring minds really do want to know: using questioning to teach critical thinking. Psychologists teach critical thinking [Special is-sue] / А. King // Teaching of Psychology. – 1995. – Р. 13-17.
21. Osborn A.F. Applied imagination. Principles and procedures of creative problem solving / A.F. Osborn. – New York: Scribner’s. – 1963.
2. Альтшуллер Г.С. Найти идею. Введение в теорию решения изобретательских задач / Г.С.Альтшуллер. – Новосибирск: Наука, 1986. – 206с.
3. Буш Г.Я. Основы эвристики для изобретателей / Г.Я.Буш. – Рига: Зна-ние, 1977. – 95 с.
4. Вейль Г. Математическое мышление / Г.Вейль. – М.: Наука, 1989. – 400с.
5. Вертгеймер М. Продуктивное мышление / М.Вертгеймер. – М.: Про-гресс, 1987. – 336 с.
6. Гальперин П.Я. Общий взгляд на ученье о так называемом поэтапном формировании умственных действий, представлений и понятий / П.Я.Гальперин // Вестн. Моск. Ун-та. – Сер. №14. – Психология. – 1998. – №2. – С. 3-8.
7. Клайн М. Математика. Поиск истины / М.Клайн. – М.: Мир, 1988. – 295 с.
8. Коваленко А.Б. Психология розуміння / А.Б.Коваленко. – Київ: Геропринт, 1999. – 184 с.
9. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості / Г.С. Костюк. – К.: Радянська школа, 1989. – 108 с.
10. Мойсеєнко Л.А. Психологія творчого математичного мислення / Л.А.Мойсеєнко. – Івано-Франківськ: Факел, 2003. – 481 с.
11. Моляко В.А. Психологическая система творческого тренинга “КАРУС” / В.А. Моляко. – К.: Знание, 1996. – 44 с.
12. Пойа Д. Математическое открытие / Д.Пойа. – М.: Наука. – 1976. –336с.
13. Про математику і математиків. – К.: Рад.школа, 1981. – 254 с.
14. Пуанкаре А. О науке / А.Пуанкарке. – М.: Наука, 1990. – 735 с.
15. Семенов И.Н. Проблемы рефлексивной психологии решения творческих задач / И.Н.Семенов. – М.: НИНОПП АПН СССР, 1990. – 215 с.
16. Чавчанидзе В.В. Проблемы управления интеллектуальной деятельностью. Психоэвристическое программирование / В.В.Чавчанидзе. – Тбилиси: Мецниереба, 1974 – 167 с.
17. Эсаулов А.Ф. Активизация учебно-познавательной деятельности студентов / А.Ф.Эcаулов. – М.: Высшая школа, 1982. – 223 с.
18. Gordon W. Metaphor and invention / W.Gordon // The creativity Questions. Durham, NC: Duke University Press. – 1976.
19. Kahneman D. Prospect theory: An analysis of decision under risk / D.Kahneman, А.Tversky // Econometrica. – 1979. – №47. – 263-291 p.
20. King A. Inquiring minds really do want to know: using questioning to teach critical thinking. Psychologists teach critical thinking [Special is-sue] / А. King // Teaching of Psychology. – 1995. – Р. 13-17.
21. Osborn A.F. Applied imagination. Principles and procedures of creative problem solving / A.F. Osborn. – New York: Scribner’s. – 1963.
##submission.downloads##
Опубліковано
2019-06-24
Як цитувати
Мойсеєнко, Л. А. (2019). ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АКТИВІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО МАТЕМАТИЧНОГО МИСЛЕННЯ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Думка, (3(11), 51–64. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/726
Номер
Розділ
ПСИХОЛОГІЯ