A SPECIFIC OF UKRAINIAN TELEVISION FEATURES IMPACT OF POLITICAL ADVERTISING ON TARGET AUDIENCE (ON THE СOMMERCIALS 2014)

Authors

  • Т. Б. Мадрига Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Keywords:

election, election campaign, political advertising, election process, political agitation, Ukraine.

Abstract

This paper attempts to evaluate the use of methods of information-psychological influence on the electorate that were used in the television political advertising, which was broadcast on Ukrainian television channels during the presidential electioncampaign in 2014.

References

1. Акайомова А. Політична реклама як процес комунікації [Електронний ресурс] / А. Акайомова // Віче. – 2011. – №6. – Режим доступу: http://www.viche.info/journal/2468/
2. Кармин А.С. Психология рекламы / А.С. Кармин. – СПб.: ДНК, 2004. – 512 с.
3. Луценко К.В. Політична реклама як іміджева технологія у системі комунікацій та маркетингу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук: спец. 23.00.02 / К.В. Луценко. – Чернівці, 2006. – 18 с.
4. Передвиборча програма кандидата в Президенти України Олега Тягнибока [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.svoboda. org.ua/dokumenty/inshi/049405/
5. Політичний консалтинг в Україні: Агенція комплексного розвитку «MARTIN group». – Видавництво: АФ «ВаМа», 2005. – 175 с.
6. Проміжний звіт за результатами спостереження Громадянської мережі ОПОРА під час позачергових виборів Президента України 2014 року (березень – 8 квітня) [Електронний ресурс]. – Режим доступу до тексту: http://opora.lviv.ua/?p=3382
7. Різун В.В. Лінгвістика впливу: монографія / В.В. Рузун, Н.Ф. Непийвода, В.М. Корнєєв. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2005. – 148 с.
8. Шовкун І.В. Політична реклама як комунікативний процеси: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси» / І.В. Шовкун; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – К., 2004. – 17 с.

Published

2019-06-18

How to Cite

Мадрига, Т. Б. (2019). A SPECIFIC OF UKRAINIAN TELEVISION FEATURES IMPACT OF POLITICAL ADVERTISING ON TARGET AUDIENCE (ON THE СOMMERCIALS 2014). PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Idea, (3(27), 75–81. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/626

Issue

Section

ІНСТИТУТИ ПОЛІТИКИ ТА ПОЛІТИЧНІ ПРОЦЕСИ