POLITICAL IMAGOLOGY AND POLITICAL IMAGEMAKING AS THEORY AND PRACTICE OF CREATION OF POLITICAL IMAGE

Authors

  • О. Б. Березовська-Чміль Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
  • Ю. В. Кобець Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Keywords:

politics, image, political image, political figure, political leader.

Abstract

The article analyzes the features of political imagology and political image-making. Their contribution to thr formation of political image is compared. The experience of becoming Ukraine as a sovereign state convincingly testifies the impossibility of reforming social relations without proper scientific knowledge substantiation, development of the latest methodology and the theory of social relations among which political image occupies a significant place.

References

1. Акайомова А. Політичний імідж та основні його характеристики /А. Акайомова // Політичний менеджмент. – 2009. – №5. – С. 29-35.
2. Волкова В.В. Имиджелогия: учебно-методическое пособие / В.В. Вол-кова. – Ставрополь: СевКавГТУ, 2005. – 168 с.
3. Корнієнко В.О. Політичний імідж як чинник позиціонування суб’єкта політики / В.О. Корнієнко // Прикладна політологія: Навч. посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 270-275.
4. Ольшанский Д.В. Политический консалтинг / Д.В. Ольшанский,В.Ф. Пеньков. – СПб.: Питер, 2005. – 448с.
5. Скалацька О.В. Іміджелогія в контексті сучасного науково дискурсу: філософський аспект / О.В. Скалацька // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки. – 2014. – Вип. 51. – С. 141-147.
6. Палеха Ю. Іміджелогія: Навч. посіб. / Ю. Палеха / За заг. ред. З.І. Тимошенко. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2005. − 324 с.
7. Политические коммуникации: Учеб. пособие для студентов вузов / [Ю.Ю. Петрунин и др.]; подред. А.И. Соловьева. – М.: Аспект Пресс, 2004. – 332 с.
8. Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз для профессионалов: научное издание / Г.Г. Почепцов. – 2-е изд., испр. – М., К.: Рефл-бук, Ваклер, 2001. – 624 с.
9. Почепцов Г. Имиджелогия / Г.Почепцов. – К.: Рефл-бук, 2000. – 278 с.
10. Твен М. Разнузданость печати / М. Твен // Американский претен-дент. – М.: Худож. лит., 1984. – С. 138-139.
11. Шепель В. Управленческая антропология: Человековедческая компетентность менеджера / В. Шепель. – М.: Народное образование, 2000. – 544 с.
12. Школяр М. Психологічні аспекти формування іміджу політика / М. Школяр // Політичний менеджмент. – 2004. – № 4. – С. 69-76.

Published

2019-05-29

How to Cite

Березовська-Чміль, О. Б., & Кобець, Ю. В. (2019). POLITICAL IMAGOLOGY AND POLITICAL IMAGEMAKING AS THEORY AND PRACTICE OF CREATION OF POLITICAL IMAGE. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Idea, (5(49), 107-114. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/448

Issue

Section

ІНСТИТУТИ ПОЛІТИКИ ТА ПОЛІТИЧНІ ПРОЦЕСИ

Most read articles by the same author(s)