СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ПОВІСТЕЙ ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА “ЧАРІВНИЙ ТАЛІСМАН” І “ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ” У 5-6 КЛАСАХ НУШ

Автор(и)

  • Іванна Хомин Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.31471/2304-7402-2023-18(69)-381-387

Ключові слова:

повість, В. Нестайко, аналіз, методи, інноваційні методи, сприйняття, художній твір, текст, НУШ.

Анотація

Мета. Метою написання статті є визначення місця аналізу художнього твору в навчальному процесі, використовуючи різні джерела методичного плану.  Виходячи з мети дослідження, були поставлені наступні завдання: обґрунтувати теоретичні засади аналізу прозового твору, схарактеризувати методику аналізу повістей у 5-6 класах; розглянути її в синхронійному аспекті. Методологія дослідження. У статті використовується принцип єдності теорії і практики, системності та об’єктивності.

Результати дослідження показали, що інноваційні підходи, які розроблені до  повістей Всеволода Нестайка "Чарівний талісман" та "Тореадори з Васюківки" ефективно допомагають учням 5-6 класів НУШ зрозуміти художній зміст та основні ідеї творів.

Новизна статті полягає в тому, щоб розкрити можливості для використання інтерактивних методів навчання, творчих завдань, групової роботи та обговорень, що сприяють активній участі учнів та формуванню їхніх літературних здібностей; поєднанні інтерактивних та інноваційних методичних підходів, які дозволяють активізувати пізнавальну діяльність учнів, стимулюючи їхній інтерес до читання, сприяючи критичному мисленню, та залучаючи їх до глибокого розуміння і аналізу літературних творів.

Практичне значення полягає у створенні спеціальної методичної стратегії, яка забезпечить вчителям української літератури оптимальні підходи до вивчення творів Нестайка на уроках для 5-6 класів. Використання інноваційних методичних прийомів допоможе урізноманітнити процес вивчення творів і розвивати літературну компетенцію учнів.

Посилання

Гричаник Н.І. Проблема шкільного аналізу епічного твору в методичній науці URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/

/Hrychanyk.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Матвійчук К.В. Робота з текстом. Формування емоційно – чуттєвої

сфери на уроках української літератури. URL: http://kyselivkazosh.ks.sch.in.ua.

Пасічник Є. А. Українська література в школі. – Київ: Рад. школа,

Соболєв І.І. Вивчення української літератури в 5-7 класах / І.І. Соболєв. – К.: Рад. школа, 1968. – 232 с.

Степанишин Б. І. Викладання української літератури в школі: Методичний посібник для вчителя. – Київ, ГВЦ "Проза", 1995. – С. 204.

Худаш Л.С. Підвищення ефективності уроку з літератури / Л.С. Худаш. – К.: Рад. школа, 1974. – 140 с.

Яценко Т. О. Тенденції розвитку шкільної літературної освіти в Україні дореформеного періоду (1970-1984 рр..) Частина І URL:

https://lib.iitta.gov.ua.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-07

Як цитувати

Хомин, І. (2023). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ПОВІСТЕЙ ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА “ЧАРІВНИЙ ТАЛІСМАН” І “ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ” У 5-6 КЛАСАХ НУШ. Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово, (18(69), 381–387. https://doi.org/10.31471/2304-7402-2023-18(69)-381-387

Номер

Розділ

ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА