СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ПОВІСТЕЙ ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА “ЧАРІВНИЙ ТАЛІСМАН” І “ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ” У 5-6 КЛАСАХ НУШ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2304-7402-2023-18(69)-381-387Ключові слова:
повість, В. Нестайко, аналіз, методи, інноваційні методи, сприйняття, художній твір, текст, НУШ.Анотація
Мета. Метою написання статті є визначення місця аналізу художнього твору в навчальному процесі, використовуючи різні джерела методичного плану. Виходячи з мети дослідження, були поставлені наступні завдання: обґрунтувати теоретичні засади аналізу прозового твору, схарактеризувати методику аналізу повістей у 5-6 класах; розглянути її в синхронійному аспекті. Методологія дослідження. У статті використовується принцип єдності теорії і практики, системності та об’єктивності.
Результати дослідження показали, що інноваційні підходи, які розроблені до повістей Всеволода Нестайка "Чарівний талісман" та "Тореадори з Васюківки" ефективно допомагають учням 5-6 класів НУШ зрозуміти художній зміст та основні ідеї творів.
Новизна статті полягає в тому, щоб розкрити можливості для використання інтерактивних методів навчання, творчих завдань, групової роботи та обговорень, що сприяють активній участі учнів та формуванню їхніх літературних здібностей; поєднанні інтерактивних та інноваційних методичних підходів, які дозволяють активізувати пізнавальну діяльність учнів, стимулюючи їхній інтерес до читання, сприяючи критичному мисленню, та залучаючи їх до глибокого розуміння і аналізу літературних творів.
Практичне значення полягає у створенні спеціальної методичної стратегії, яка забезпечить вчителям української літератури оптимальні підходи до вивчення творів Нестайка на уроках для 5-6 класів. Використання інноваційних методичних прийомів допоможе урізноманітнити процес вивчення творів і розвивати літературну компетенцію учнів.
Посилання
Гричаник Н.І. Проблема шкільного аналізу епічного твору в методичній науці URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/
/Hrychanyk.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Матвійчук К.В. Робота з текстом. Формування емоційно – чуттєвої
сфери на уроках української літератури. URL: http://kyselivkazosh.ks.sch.in.ua.
Пасічник Є. А. Українська література в школі. – Київ: Рад. школа,
Соболєв І.І. Вивчення української літератури в 5-7 класах / І.І. Соболєв. – К.: Рад. школа, 1968. – 232 с.
Степанишин Б. І. Викладання української літератури в школі: Методичний посібник для вчителя. – Київ, ГВЦ "Проза", 1995. – С. 204.
Худаш Л.С. Підвищення ефективності уроку з літератури / Л.С. Худаш. – К.: Рад. школа, 1974. – 140 с.
Яценко Т. О. Тенденції розвитку шкільної літературної освіти в Україні дореформеного періоду (1970-1984 рр..) Частина І URL: