TARAS SHEVCHENKO IN THE CONTEXT OF MUSICAL CULTURE OF POSTMODERNISM (AS AN INSTANCE OF ORATORIO NEOPHITES OF MARIIAN KUZAN)

Authors

  • H. V. Karas State academy of leading shots of culture and arts

Keywords:

postmodernism, oratorio, composer, semiotics, philosophy, music

Abstract

Creative works of Ukrainian poet T. Shevchenko in a context of musical culture of postmodernism based on an example of oratorio Neophites of  a French-Ukrainian composer Mariian Kuzan are researched in the article. The research utilizes integral interdisciplinary approaches: philosophical study of Shevchenko, philosophy of music, semiotics aspects and idea of ethnocentrism.

References

Берегова О. Тенденції постмодернізму в камерних творах українських композиторів 80-90-х років ХХ сторіччя. Автореф. канд. мистецтвознавства. – К., 2000.

Білинська М. Грає кобзар, виспівує. – К.: Муз. Україна, 1981.

Грабович Гр. Шевченко як міфотворець: Семантика символів у творчості поета / Пер. з англ. С.Павличко. – К.: Рад. письменник, 1991.

Грабовський В. «Французький українець» // Музика. – 1995. – № 6. – С. 23.

Забужко О. Шевченків міф України. Спроба філософського аналізу. – 3-є вид. – К.: ФАКТ, 2006. –148 с.

Енциклопедія постмодернізму / За ред. Ч.Е.Вінквіста та І.Е.Тейлора. Пер. з англ. В.Шовкун. – К.: ОСНОВИ, 2003.

Кияновська Л. Галицька музична культура ХІХ – ХХ ст. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2007.

Козаренко О. Феномен української національної музичної мови / Ред. І. Пясковський, О.Купчинський. – Львів: НТШ, 2000. – 285 с.

Королюк Н. Полум’яне слово Шевченка в музиці. Хорова творчість українських композиторів. – К.: Вид. ім. Олени Теліги, 1995. – 197 с.

Кузан М. Неофіти. Ораторія за поемою Т.Шевченка. Партитура. – Вінніпег, Манітоба, Канада, 1988. – 187 с.

Левченко О. Текст культури в пошуках автора: Масова свідомість і художня культура у тексті радянської культури (за матеріалами театру і кіно). – К., 2006. – 288 с.

Лисенко М. В. Народні музичні інструменти на Україні. – К.: Мистецтво, 1955.

Лотман Ю.М. Культура и взрыв // Лотман Ю. М. Семиосфера. – С.-Пб.: Искусство С-Пб., 2000. – С. 12-149.

Лотман Ю. Феномен культуры // Лотман Ю.М. Семиосфера. – С.-Пб.: Искусство С-Пб., 2000. – С. 568-579.

Павлишин С. Мар’ян Кузан. – Львів, 1993.

Чернова І. Музичне виконавство в ситуації постмоднізму. Авто-реф… канд. мистецтвознавства. – Львів, 2007.

Чижевський Д. Історія української літератури: Від початків до доби реалізму. – Тернопіль: МПП «Презент», ТОВ «Феміна», 1994.

Чижевський Д. Думки про Шевченка (естетичні та історико-філософські фрагменти) // Чижевський Д. Філософські твори у 4-х т. Т.2. – К.: Смолоскип, 2005. – С. 172-178.

Юнг К. Об отношении аналитической психологии к поэтико-художественному творчеству // Юнг К.Г. Архетип и символ. – М.: Renaissance, 1991. – С. 265-285.

Published

2021-03-09

How to Cite

Karas H. V. . (2021). TARAS SHEVCHENKO IN THE CONTEXT OF MUSICAL CULTURE OF POSTMODERNISM (AS AN INSTANCE OF ORATORIO NEOPHITES OF MARIIAN KUZAN). PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Word, (2(2), 152–161. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1686