ПСИХОЛОГО-ГІГІЄНІЧНА ОЦІНКА МОТИВАЦІЙНОЇ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО СИСТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ

Автор(и)

  • М. І. Мізюк Івано-Франківський національний медичний університет
  • З. Б. Суслик Івано-Франківський національний медичний університет

Ключові слова:

готовність до школи, мотиваційна готовність до навчання у школі, шкільна зрілість.

Анотація

На сучасному етапі переходу закладів освіти на навчання дітей з шестирічного віку особливого значення набуває забезпечення готовності до школи. За даними гігієнічних та психологічних досліджень, успішне навчання в школі можливе лише за умови відповідного розвитку фізичної, інтелектуальної та особистісної сфери дитини. Проблема підготовки дітей до школи і формування їх готовності до навчання розглядаються з різних позицій. З одного боку досліджуються питання, у якому віці починати готувати дитину до навчання у школі, а з другого – які використовувати методи та засоби для ефективного впливу на формування зазначеної готовності.

Посилання

1. Ващенко Л.М. Управління інноваційними процесами в загальній середній освіті регіону: [монографія] / Л.М.Ващенко. – К.: Тираж, 2005. – 380 с.
2. Венгер А.Л. Готовность шестилетних детей к школе как условие развития творческого отношения к задачам / А.Л. Венгер, Т.А. Нежнова // Учебная деятельность и творческое мышление. – Уфа, 1985. – С. 92-95.
3. Венгер Л.А. Основные показатели готовности детей шестилетнего возраста к школьному обучению: Метод. рекомендации. – К.,1989. – 39 с.
4. Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе / Н.И. Гуткина. – М.: НПО «Образование». – 1996. – 160 с.
5. Державна національна програма «Освіта. Україна ХХІ ст.». – К.: Рай-дуга, 1994. – 61 с.
6. Закон України «Про дошкільну освіту». – К.: Ред. ж. «Дошк. вих.», 2001. – С. 4-33.
7. Корольчук М.С. Психологічне забезпечення психічного і фізичного здоров’я / М.С. Корольчук. – К.: ІНКОС. – 2002.
8. Міжгалузева програма «Здоров’я нації». – Х., Контраст, 2002. – 84 с.
9. Національна доктрина розвитку освіти // Дошкільне виховання. – 2002. – №7. – С. 4-9.
10. Москаленко В.Ф. Реалізація в країнах Європи стратегії з формування здорового способу життя в контексті політики “Здоров’я для всіх у 21 столітті” / В.Ф. Москаленко, Т.С. Грузєва // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. – 2004. – №4. – С. 14-21.
11. Нежнова Т.А. Формирование новой внутренней позиции / Т.А. Неж-нова // Особенности психического развития детей 6-7-летнего возраста. – М.: Педагогика, 1988. – С. 24.
12. Проскура О.В. Психологічна підготовка вчителя до роботи з першокласниками: [навч. пос.] / О.В. Проскура. – К.: Освіта, 1998. – 199 с. (Трансформація гуманітарної освіти в Україні).
13. Роговик Л.Л. Діагностика психомоторних здібностей до навчання / Л.Л. Роговик // Початкова школа. – 1999. – №1. – С. 4-6.
14. Шишкіна О. Психологічна небезпека – чи можна вберегти від неї дитину? // Дошкільне виховання. – 2004. – №6. – С. 16-19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-10

Як цитувати

Мізюк, М. І., & Суслик, З. Б. (2019). ПСИХОЛОГО-ГІГІЄНІЧНА ОЦІНКА МОТИВАЦІЙНОЇ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО СИСТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (4(24), 178–184. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/845

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА МЕДИЦИНА