РОЗВИТОК КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ- МЕДИКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ БАЗОВИХ ДИСЦИПЛІН
Ключові слова:
клінічне мислення, базові дисципліни, ситуаційний аналіз.Анотація
Професійне мислення медичного персоналу, у першу чергу лікаря, вирізняється своєю специфічністю та індивідуальністю. Воно форму-
ється під впливом професійних знань, умінь, досвіду та має назву клінічного. Доволі важливим є постійний розвиток, тренування та вдосконалення клінічного мислення, починаючи з перших років навчання студентів у вищих медичних закладах. У процесі навчання майбутнім медикам необхідно створити умови для розвитку в них спостережливості, лікарської інтуїції, уміння помічати найменші дрібниці. Розвивати клінічне мислення варто з перших років навчання, зокрема протягом вивчення базових теоретичних дисциплін. Тільки на основі глибоких теоретичних знань лікар може далекоглядно спрогнозувати клінічну ситуацію. Уміння клінічно мислити повинне бути невід’ємною рисою висококваліфікованого фахівця.
Посилання
2. Лемешев А.Ф. Клінічне мислення / А.Ф. Лемешев. – Мн: Мед. література, 2008. – 240 с.
3. Ляшук П.М. Клініка – вища школа педагогічної майстерності / П.М. Ляшук, В.П. Пішак // Буковинський медичний вісник. – 2007. –
№1. – С. 151-153.
4. Ляшук П.М. До проблеми якості підготовки лікарів / П.М. Ляшук // Ваше здоров’я. – 2003. – №7 (883). – С. 4.
5. Модернізація вищої освіти України і Болонський процес / Вища школа. – 2004. – № 2–3. – С. 97-125.
6. Неловкіна-Берналь О.А. Формування у студентів-медиків навичок здійснення навчально-пізнавальної діяльності як засобу їхньої дидак-
тивної адаптації на початковому етапі навчання / О.А. Неловкіна-Берналь // Перспективи медицини та біології. – Т. III, №2. – 2011. – C. 99-
102.
7. Психологія і педагогіка: Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / С.Д. Максименко, М.Б. Євтух, В.В. Клименко та ін. – Вінниця: Нова книга,
2007. – 367 с.
8. Пометун О. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика / О. Пометун, Л. Пироженко. – К., 2002. – 136 с.
9. Преподавание патологической физиологии на современном этапе развития высшего медицинского образования / В.Н. Ельский, Л.П. Лин
чевская, С.В. Зяблицев [и др.] // Таврический медико-биологический вестник. –2012. – Т. 15, №3, ч. 2 (59).– С. 263-265.
10. Simulation-based objective assessment discerns clinical proficiency in central line placement a construct validation / Y. Dong, H.S. Suri,
D.A. Cook [et al. ] // Chest. – 2010. – Vol. 137 (5), № 6. – P. 1050-1056.