THE USING OF CASE-METHOD DURING THE STUDY OF HUMAN PHYSIOLOGY

Authors

  • Т. В. Гуранич Ivano-Frankivsk National Medical University

Keywords:

case-method, human physiology, cognitive activity of students

Abstract

The using of case-method during the study of human physiology allows to expand the possible arsenal of teaching means of discipline, vary the
educational process and form positive motivation to education. Individual cognitive activity of students means not only in the acquiring of basic
theoretical knowledge, but promotes the development of clinical thinking of future medic.

References

1. Бобохуджаев Ш.И. Инновационные методы обучения: особенности кейсстади метода обучения и пути его практического использования / Ш. И. Бобохуджаев, З. Ю. Юлдашев. – Ташкент. – 2006. – 98 с.
2. Веденко Б.Г. Індивідуальна підготовка медичних працівників – суттєвий крок безперервного професійного розвитку / Б.Г. Веденко, Г.В. Даценко // Новини медицини і фармації. – 2012. – №16 (426). – С. 26.
3. Комліченко О.О. Використання інтерактивних методів у навчальному процесі та підсумковому контролі знань студентів / О.О. Комліченко, О.М. Цвєткова // Інформаційні технології в освіті, науці та виробництві. – 2013. – №. 3(4). – С. 178-186.
4. Михайлова Е.А. Кейс и кейс-метод / Е.А. Михайлова. – М.: Центр маркетингових исследований и менеджмента, 1999. – 136 с.
5. Смолянинова О.Г. Инновационные технологии обучения студентов на основе метода / О.Г. Смолянинова. – Case Study: сбор. “Инновации в российском образовании”. – М.: ВПО, 2000. – 84 с.
6. Філоненко М.М. Психолого-педагогічна готовність викладача ВМНЗ в інноваційних умовах освіти / М.М. Філоненко // Гуманітарний віс-
ник. – Дод. 1 до вип. 27, т. II (35). – 2012. – С. 333-339.

Published

2019-06-12

How to Cite

Гуранич, Т. В. (2019). THE USING OF CASE-METHOD DURING THE STUDY OF HUMAN PHYSIOLOGY. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Pulse, (4(36), 168–171. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/560