ВИКЛАДАННЯ САНІТАРНОЇ ОСВІТИ СТУДЕНТАМ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ПРИ ВИВЧЕННІ КУРСУ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ
Ключові слова:
санітарна освіта, навчання, профілактика.Анотація
Санітарна освіта є важливою складовою частиною лікувально-профілактичної діяльності лікаря будь-якої спеціальності. Тому викла-
дання санітарної освіти на сучасному етапі розвитку вищої медичної освіти повинно проводитись на всіх клінічних, гігієнічних та теоретичних кафедрах.
Основною метою даного повідомлення є підвищення якості викладання санітарної освіти на кафедрах внутрішньої медицини шляхом
формування у викладачів і студентів відповідного відношення та усвідомлення значущості вивчення конкретних питань санітарно-освітньої роботи серед населення студентами стоматологічного факультету під час лекцій та практичних занять з вибраних розділів внутрішньої медицини. До основних задач викладання санітарної освіти в курсі пропедевтики внутрішньої медицини відноситься формування у студентів переконань щодо необхідності та важливості санітарної освіти в загальній лікувально-профілактичній діяльності лікаря; ознайомлення з організацією санітарно-освітньої роботи в умовах стаціонару, поліклініки та амбулаторії в кожній конкретній ситуації роботи лікаря у відповідності до теми заняття чи лекції. Причому на курсі пропедевтики внутрішньої медицини необхідно розкривати значення санітарної освіти в комплексі профілактичних заходів. Слід формувати у студентів практичні навички стосовно поширення серед населення гігієнічних знань по всіх розділах гігієни: харчування, стану житла, умов праці, суспільної та особистої гігієни, пояснення шкідливості впливу алкоголю, куріння, навчання основам першої медичної допомоги у нещасних випад-
ках: при травмах, отруєннях, опіках, обмороженнях і під час хвороби. При вивченні окремих розділів пропедевтики внутрішньої медицини студентам необхідно опановувати певні специфічні прийоми, навички з профілактики захворювань, підвищення рівня всіх видів гігієни, збереження здоров’я, збільшення тривалості та покращення якості життя.
Посилання
нопіль: Укрмедкнига, – 2000. – 677 с.
2. Закон України № 4004-XII «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» вiд 24.02.1994 (остання редакція вiд
22.05.2008).
3. Меленко С.В. Мотивація – рушійний фактор навчального процесу / С.Р. Меленко // Мед. освіта. – 2015. – №1. – С. 69-70.
4. Наказ МОЗ України №1 від 05.01.1999 року «Про поліпшення діяльності органів і закладів охорони здоров’я з питань формування здоро-
вого способу життя, гігієнічного виховання населення».
5. Профилактика сердечно-сосудистых заболеваний: популяционная стратегия и индивидуализированные программы (на основе Европейс
ких рекомендацый по профилактике сердечно-сосудистых заболеваний в клинической практике 2012) / В.Н. Коваленко, Е.Г. Несукай,
М.Н. Долженко, И.М. Горбась. – К.: Морион, 2013. – 96 с.
6. Рудень В.В. Методичні основи організації системи інформаційного забезпечення населення як складової функціонування медико-
генетичного консультування / В.В. Рудень // Методичні рекомендації для практичної охорони здоров’я. – К. Львівська обласна книжкова
друкарня, 2000. – 41с.
7. Уваренко А.Р. Санітарна освіта. Чому вона втрачає своє пріоритетне місце у системі медичної профілактики? / А.Р. Уваренко, Ф.П. Ринда,
Г.М. Жуков // Охорона здоров’я України. – 2003. – №2(9). – С. 35-40.
8. Слівінська Г.В. Організація пропаганди медичних і гігієнічних знань в лікувально-профілактичних закладах (методичні рекомендації для
медичних працівників) / Г.В. Слівінська, Н.М. Харченко // Тернопіль,
2009. – 52 с.
9. Старча Т.М. Сучасні завдання вищої медичної освіти та кадрового забезпечення реформування / Т.М. Старча // Мед. освіта. – 2015. – №2. – С. 9-13.
10. Effect of Self-Care Educational Program to Improving Quality of Life among Elderly Referred to Health Centers in Zanjan [Електронний ре-
сурс] / Fatemeh Salimi, Golamreza Garmaroudi, Seyed Mustafa Hosseini, Azizollah Batebi // Journal of Education and Community Health. – Vol.2. –
No.2. – 2015. – P. 37. Режим доступу: http://jech.umsha.ac.ir/article-1-119-en.pdf.
11. The Relation Between Social Support and Adherence to the Treatment of Hypertension [Електронний ресурс] / Mohammad Taher, Hamid Abredari, Mahmood Karimy, Ahmadreza Abedi, Morteza Shamsizadeh // Journal of Education and Community Health. – 2014. – Vol.1. – No.3. – P. 69.