ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ПЕРШОГО КУРСУ З МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Н. І. Фрич Івано-Франківський національний медичний університет
  • Н. В. Довганич Івано-Франківський національний медичний університет

Ключові слова:

студенти-іноземці, мовний бар’єр, кредитно-модульна система, адаптація, євроінтеграційні процеси.

Анотація

Узагальнено досвід викладання медичної біології студентам-іноземцям, що навчаються російською та англійською мовами на першому курсі  Івано-Франківського національного медичного університету за кредитно-модульною системою. Окреслено основні проблеми, що зумовлюють неналежний рівень адаптаційних можливостей студентів-іноземців до навчального процесу: мовний бар’єр, низький рівень знань та балів з базових дисциплін на довузівському етапі, нові форми викладення матеріалу, невмотивованість до вивчення предмету.

На підставі досвіду викладання медичної біології студентам-іноземцям наведено заходи щодо подолання цих проблем. У першу чергу, створено та адаптовано всі навчально-методичні матеріали з дисципліни «Медична біологія», підготовлено робочий альбом, посібники для російськомовних та англомовних студентів для більш глибокого і повного розуміння ними викладеного матеріалу. По-друге, з метою формування внутрішньої мотивації до навчання, знайдено індивідуальний підхід до кожного студента. Для оптимізації навчального процесу, посилено унаочнення матеріалів та використано інноваційні методи та засоби навчання. Колективом кафедри, з метою покращення адап-таційних можливостей іноземців до навчальних програм різних країн, організовано консультативні дні, пропонується студентам брати участь у роботі акредитованої лабораторії та проведенні експериментальних досліджень.

Посилання

1. Білоус О.А. Особливості математичної підготовки студентів-іноземців / О.А. Білоус, Ю.М. Максименко // Матеріали міжнар. наук-практ. семінару. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів на сучас-ному етапі. [28-29 лют. 2012 р., м. Суми]. – Суми, 2012. – С. 148-151.
2. “Болонський процес” і Україна: реалії, міфи і перспективи / В.М. Бо- бирьов, В.М. Ждан, С.М. Білаш та ін. // Медична освіта. – 2014. – № 2. – С. 46-47.
3. Досвід роботи щодо підвищення якості підготовки іноземних студентів / Г.В. Дзяк, Т.О. Перцева, Л.Ю. Науменко, Г.В. Горбунова // Меди-чна освіта. – 2014. – № 2. – С. 59-61.
4. Гаморак Г.П. Особливості навчання студентів-іноземців на кафедрі мікробіології / Г.П. Гаморак // Галицький лікарський вісник. – 2015. – Т. 22, № 2. – С. 131-132.
5. Самура І.Б. Особливості викладання фармакології іноземним студентам в умовах кредитно-модульної системи організації навчання / І.Б. Самура // Буков. мед. вісн. – 2014. – Т. 18, № 2 (70). – С. 173-176.
6. Семененко І.Є. Особливості фаховової підготовки іноземних студентів вищих технічних навчальних закладів / І.Є. Семененко // Педагогі-чний Процес: теорія і Практика. – 2014. – Вип.2 – С. 33-36.
7. Струтинський Г.М. Оптимізація навчання фармакологічної іноземних студентів на медичному та стоматологічному факультетах / Г.М. Струтинський // Медична освіта. –2013. – №1 (19). – С. 123-125.
8. Сучасні аспекти викладання фармакології для студентів за спеціальністю «Медико-профілактична справа» / О.М. Олещук, В.В. Чер-няшова, І.І. Герасимець // Медична освіта. – 2015. – № 3. – С. 63-66.
9. Програма навчальної дисципліни та робоча програма навчальної дисципліни „Медична біологія” (для студентів спеціальності «Лікувальна справа»)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-06

Як цитувати

Фрич, Н. І., & Довганич, Н. В. (2019). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ПЕРШОГО КУРСУ З МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (8(44), 173–178. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/516

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА МЕДИЦИНА