THE EXPERIENCE OF ORGANIZING TRAINING FOR FOREIGN STUDENTS OF THE FIRST YEAR OF MEDICAL BIOLOGY

Authors

  • Н. І. Фрич Ivano-Frankivsk National Medical University
  • Н. В. Довганич Ivano-Frankivsk National Medical University

Keywords:

foreign students, language barrier, credit-module system, adaptation, eurointegrational processes.

Abstract

The article summarizes the teaching experience of Medical biology to first-year students (English-speaking and Russian-speaking) of the Ivano-Frankivsk National Medical University. The main problems that determine the level of adaptational possibilities of foreign students to the educational process are outlined: language barrier, low level of knowledge and low level of points in basic disciplines at the pre-university stage, demotivation to the subject. According to the teaching experience of Medical biology, these problems are overcoming due to such steps. First of all, all educational and methodological materials on the discipline "Medical biology" were created and adapted, manuals for Russian-speaking and English-speaking students were prepared for a deep and full understanding of the material presented. Secondly, in order to form an internal motivation to study, an individual approach to each student was found. To optimize the educational process, the introduction of materials is intensified and innovative methods are used. To improve adaptability of foreigners to the curricula of different countries advisory days were organized. Foreign students encourage to the participation of the experimental researches in the laboratory.

References

1. Білоус О.А. Особливості математичної підготовки студентів-іноземців / О.А. Білоус, Ю.М. Максименко // Матеріали міжнар. наук-практ. семінару. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів на сучас-ному етапі. [28-29 лют. 2012 р., м. Суми]. – Суми, 2012. – С. 148-151.
2. “Болонський процес” і Україна: реалії, міфи і перспективи / В.М. Бо- бирьов, В.М. Ждан, С.М. Білаш та ін. // Медична освіта. – 2014. – № 2. – С. 46-47.
3. Досвід роботи щодо підвищення якості підготовки іноземних студентів / Г.В. Дзяк, Т.О. Перцева, Л.Ю. Науменко, Г.В. Горбунова // Меди-чна освіта. – 2014. – № 2. – С. 59-61.
4. Гаморак Г.П. Особливості навчання студентів-іноземців на кафедрі мікробіології / Г.П. Гаморак // Галицький лікарський вісник. – 2015. – Т. 22, № 2. – С. 131-132.
5. Самура І.Б. Особливості викладання фармакології іноземним студентам в умовах кредитно-модульної системи організації навчання / І.Б. Самура // Буков. мед. вісн. – 2014. – Т. 18, № 2 (70). – С. 173-176.
6. Семененко І.Є. Особливості фаховової підготовки іноземних студентів вищих технічних навчальних закладів / І.Є. Семененко // Педагогі-чний Процес: теорія і Практика. – 2014. – Вип.2 – С. 33-36.
7. Струтинський Г.М. Оптимізація навчання фармакологічної іноземних студентів на медичному та стоматологічному факультетах / Г.М. Струтинський // Медична освіта. –2013. – №1 (19). – С. 123-125.
8. Сучасні аспекти викладання фармакології для студентів за спеціальністю «Медико-профілактична справа» / О.М. Олещук, В.В. Чер-няшова, І.І. Герасимець // Медична освіта. – 2015. – № 3. – С. 63-66.
9. Програма навчальної дисципліни та робоча програма навчальної дисципліни „Медична біологія” (для студентів спеціальності «Лікувальна справа»)

Published

2019-06-06

How to Cite

Фрич, Н. І., & Довганич, Н. В. (2019). THE EXPERIENCE OF ORGANIZING TRAINING FOR FOREIGN STUDENTS OF THE FIRST YEAR OF MEDICAL BIOLOGY. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Pulse, (8(44), 173–178. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/516