ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛІКАРІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.21802/2304-7437-2021-2022-16-17(61-62)-119-124Ключові слова:
дистанційне навчання, навчання лікарів, COVID-19.Анотація
Коронавірусна хвороба COVID-19, починаючи з першого повідомлення про випадок недуги в провінції Wuhan (Китай) у грудні 2019 року, оголошення ВООЗ пандемії 17 травня 2021 року та до нині спричинила значний тягар на систему охорони здоров’я всіх країн світу, соціальні та економічні аспекти життя. Карантинні обмеження, спрямовані на стримання поширення новітнього коронавірусу SARS-Cov-2, обумовили реорганізацію звичного навчання шляхом залучення систем та методик дистанційної освіти. Упродовж пандемії COVID-19 навчання лікарів на циклах тематичного вдосконалення (ТУ) відбувається дистанційно з використанням платформ Zoom та Google Classroom. Існує чимало думок та відгуків щодо переваг та недоліків такого навчання.
Мета дослідження: оцінити переваги та недоліки дистанційного навчання лікарів на циклах тематичного вдосконалення.
Матеріал та методи дослідження. Проведено анонімне опитування 219 лікарів терапевтичних спеціальностей, які проходили дистанційне навчання на кафедрі терапії і сімейної медицини післядипломної освіти Івано-Франківського національного медичного університету в період з 1 січня по 25 травня 2022 року. Результати дослідження. Серед 219 опитаних лікарів переважна кількість осіб навчалися на циклах ТУ повторно. 176 (80,4%) опитаних були жіночої статі. Серед лікарів переважали лікарі загальної практики-сімейної медицини та лікарі-терапевти. Переважна більшість лікарів-курсантів задоволені дистанційним форматом циклів ТУ та їхнім наповненням. Більшість опитаних (105 (47,9%) осіб) висловилася за змішану систему навчання в майбутньому, яка б поєднувала елементи дистанційної освіти з можливістю навчатися на клінічних базах кафедри. Виключно дистанційне навчання в майбутньому зазначили 90 (41,1%) лікарів (χ2=2,08; р=0,15). 10 (4,6%) осіб надають перевагу навчанню на базах кафедри.
Висновки. 1. Дистанційний формат циклів тематичного вдосконалення в умовах пандемії COVID-19 прийнятний для переважної більшості лікарів. 2. Необхідна розробка гібридної моделі проведення циклів тематичного вдосконалення в майбутньому, яка б гармонійно поєднувала елементи дистанційної та академічної медичної освіти.
Посилання
World Health Organization. WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard 2022. 2022. Accessed on January 27, 2022. https://covid19.who.int/
Chen JM. Novel statistics predict the COVID-19 pandemic could terminate in 2022. J Med Virol. 2022;94(6):2845-2848. doi: 10.1002/jmv.27661
Polyanskaya V, Zvyagolskaya I, Derevyanko T. Педагогічно-організаційні аспекти дистанційного навчання в медицині. Вісник УМСА. 2022;21(1):137-141
He S, Lai D, Mott S, Little A, Grock A, Haas MRC, Chan TM. Remote e-Work and Distance Learning for Academic Medicine: Best Practices and Opportunities for the Future. J Grad Med Educ. 2020;12(3):256-263