КОМУНІКАЦІЙНИЙ АСПЕКТ ВПЛИВУ НА ЕЛЕКТОРАЛЬНИЙ ВИБІР
Ключові слова:
електоральний вибір, комунікація, політична орієнтація.Анотація
У статті розглянуто процес використання засобів масової інформації у виборчих кампаніях. Оскільки комунікація є засобом залучення населення до політичного життя через сприйняття політичної інформації, залучення до політичних процесів, що відбуваються в суспільстві, і водночас справляє вплив на процеси електорального орієнтування населення, то, важливим є аналіз її впливу на електоральні орієнтири громадян. Саме тому в статті аналізується взаємозалежність впливу мас-медіа та поінформованості виборців з показниками компетентного, ефективного електорального вибору та формування детермінант електоральної поведінки. Також важливим є акцент на необхідності налагодження механізму двосторонніх комунікацій з боку громади та політиків в електоральному процесі. Адже у формуванні нової системи цінностей і норм політичні реалії потребують дослідження процесу електоральної поведінки молоді в суспільстві та здійснення пошуку шляхів підвищення рівня виборчої активності, впровадження ефективних виборчих технологій, подолання політичного нігілізму громадян.
Посилання
2. Бодрийяр Ж. Система вещей / Ж. Бодрийяр; пер. з фран. и сопроводительная статья С. Зенкина [Електрон. ресурс]. – М.: Рудомино. 2001. – Режим доступу: http://yanko.lib.ru/books/philosoph/baudrillard-le-systeme-des-objets.htm
3. Вебер М. Избранные произведения / М. Вебер; Общ. ред. Ю. Н. Давыдова. – М.: Прогресс, 1990. – 808 с.
4. Городецька О.Г. Мотивація електоральної поведінки в умовах різних виборчих систем в сучасній Україні: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. соцiол. наук: 22.00.04 / О.Г. Городецька; Класич. приват. ун-т. – Запоріжжя, 2011. – 20 с.
5. Грушина Б.А. Массовая информация в советском промышленном городе: Опыт комплексного социологического исследования / Б.А. Грушина / под общ. ред. Б.А. Грушина, Л.А. Оникова. – М., 1980. – 446 с.
6. Колесниокв О. Електоральна комунікація за допомогою ЗМІ: пробле-ма ефективності в українських умовах / О. Колесников // Науковий Ві-сник Ужгородського університету. Серія: Політологія, Соціологія, Філософія. – 2010. – Вип. 14. – С. 87-90.
7. Королько В.Г. Основы Паблик Рилейшнз / В.Г. Королько. – К.: Ваклер, 2000. – 528 с.
8. Леонтьєва Л.Є. Пропаганда як інформаційно-психологічний складник політичних процесів: [монографія] / Л.Є. Леонтьєва. – Львів, 2004. – 298 с.
9. Ожеван М. Медіатизація та медіакратія: масові комунікації у системі національної та міжнародної політичної безпеки / М. Ожеван // Стратегічна панорама. – 2007. – № 2. – С. 198-203.
10. Ослон А. Факторы электорального поведения: от опросов к моделям / А. Ослон, Е. Петренко // Вопросы социологии. – 1994. – № 5. – С. 3-26.
11. Почепцов Г.Г. Пропаганда и контрпропаганда / Г.Г. Почепцов. – М., 2004. – 256 с.
12. Почепцов Г.Г. Элементы теории коммуникации / Г.Г. Почепцов. – Ровно, 1999. – 144 с.
13. Сурмін Ю. Напрями вдосконалення виборчих технологій в аспекті досвіду виборів 2006 року / Ю. Сурмін // Сучасна українська політика. Політики і політологи про неї. – К., 2007. – Вип. 10. – С. 270-279.
14. Узніченко В. Вплив засобів масової інформації на електоральні орієнтири молоді [Електронний ресурс] / Віра Узніченко // Український науковий журнал Освіта регіону. – 2016. – №3. – Режим доступу: http://social-science.com.ua/article/826
15. Фирсов Б. Пути развития средств массовой коммуникации / Б. Фирсов. – Л., 1977. – 188 с.
16. Шляпентох В.Э. Проблемы качества социологической информации: достоверность, репрезентативность, прогностический потенциал / В.Э. Шляпентох. – М.: ЦСПиМ, 2006. – 664 с.
17. Mazzoleni G. Towards a „Videocracy” / G. Mazzoleni // European jour-nal of communication. – 1995. – Vol. 10. – №3. – P. 291-319.