ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ОВОЛОДІННЯ СТУДЕНТАМИ ПРАКТИЧНИМИ НАВИЧКАМИ ТА ВМІННЯМИ ПРИ ВИВЧЕННІ МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Л. С. Швець Івано-Франківський національний медичний університет

Ключові слова:

практичні вміння, навички, медична біологія, практичне заняття, підсумковий модульний контроль.

Анотація

З метою ефективної трансформації теоретичних знань у досвід, формування клінічного мислення у майбутніх спеціалістів, проведено
аналіз шляхів удосконалення оволодіння студентами практичними навичками та вміннями при вивченні медичної біології. Засвоєння студентами практичних навичок і вмінь здійснюється у два етапи: на поточному практичному занятті та на підсумкових модульних контролях.
Першочерговою умовою формування професійних умінь і навичок є належне матеріальне забезпечення мікроскопами, мікро- та макропрепаратами. В усіх навчальних кімнатах наявні телевізори. Це дає змогу на кожному практичному занятті використовувати фрагменти відео-фільмів про послідовність оволодіння основними методиками генетичного і паразитологічного дослідження, що поєднуються з демонстрацією відповідних клінічних ситуацій. Можливість студентів ознайомитися з особливостями проведення роботи у генетичній лабораторії сприяє кращому засвоєнню практичних навичок і вмінь з медичної генетики.
Колективом кафедри розроблено перелік практичних навичок і вмінь та алгоритми їх виконання. Інструкції покрокового виконання
конкретних завдань відображені у методичних посібниках, розробках, робочих альбомах. Самостійна робота студента під контролем викладача, використання новітніх навчальних технологій (ділових ігор), індивідуальний підхід до формування практичних навичок і вмінь згідно розробленої шкали балів.
Мотивацією до засвоєння практичних навичок і вмінь є включення їх оцінювання в загальну кількість балів на практичних заняттях і підсумкових контрольних модулях. За умови здачі практичних навичок, студенти отримують близько 30 % балів на кожному з трьох підсумкових модульних контролів.
Таким чином, при вивченні медичної біології, засвоєння студентами практичних навичок і вмінь, здійснюється за допомогою матеріаль
но-методичного забезпечення, чітких алгоритмів виконання практичних навичок і критеріїв їх оцінювання на кожному поточному занятті та підсумковому модульному контролі згідно з розробленою шкалою балів.

Посилання

1. Гнатюк М. С. Оперативна хірургія та топографічна анатомія – важлива навчальна дисципліна в освоєнні практичних навиків / М.С. Гнатюк,Ю.О. Данилевич, Л.В. Татарчук // Медична освіта. – 2013. – №. 3. –С. 25-27.
2. Горбатюк С.М. Особливості методики проведення занять на кафедрі медичної біології з іноземними студентами І курсу медичного факультету / С.М. Горбатюк // Вісник проблем біології і медицини. – 2013. –Вип. 2(100). – С. 64-67.
3. Жураківська О.Я. Організація самостійної роботи студентів при вивченні анатомії людини / О.Я. Жураківська // Світ медицини та біоло-
гії. – 2015. – № 2(49). – С. 203-205.
4. Макарова М.О. Формування професійної компетенції у медичних вишах / М.О Макарова, О.В. Лятуринська, О.В. Спахі // Запорожский медицинский журнал. – 2012. – № 6(75). – С. 100-102.
5. Одинцова В.М. Роль практичних навичок при вивченні фармакогнозії /В.М. Одинцова // Актуальні питання фармацевтичної і медичної науки та практики. – 2012. – №. 3(10). – С. 107-108.
6. Удосконалення засвоєння практичних навичок та методик лікарямиінтернами за спеціальнітю «Стоматологія» – важлива складова форму
вання майбутнього спеціаліста / Т.М. Волосовець, О.М. Дорошенко,Н.О. Бакшутова [та ін.] // Проблеми безперервної освіти і науки. –
2014. – № 2. – С. 11-14.
7. Улановська-Циба Н. А. Актуальність методів контролю знань студентів в умовах кредитно-модульної системи на кафедрі медичної / Н.А. Улановська-Циба // Світ медицини та біології. – 2013. – № 2. – С. 183-186.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-12

Як цитувати

Швець, Л. С. (2019). ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ОВОЛОДІННЯ СТУДЕНТАМИ ПРАКТИЧНИМИ НАВИЧКАМИ ТА ВМІННЯМИ ПРИ ВИВЧЕННІ МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (4(36), 148–153. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/557

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА МЕДИЦИНА