ВПЛИВ НАВЧАЛЬНОГО СТРЕСУ НА РОЗВИТОК МІГРЕНІ У СТУДЕНТІВ ТА МЕТОДИ ЙОГО ЗАПОБІГАННЯ

Автор(и)

  • І. А. Григорова Харківський національний медичний університет
  • О. К. Різниченко Харківський національний медичний університет
  • В. О. Щебетенко Харківський національний медичний університет

Ключові слова:

мігрень, анкета, профілактика, навчальний стрес.

Анотація

Наведені дані опитування 87 студентів 4 курсу Харківського національного медичного університету, проведеного за допомогою спеціально розроблених анкет для виявлення ознак мігренозної цефалгії та визначення основних тригерів даного захворювання. Результати дослідження переконливо свідчать про наявність у 28 респондентів ознак мігрені, 13 з яких жіночої статі. Основним фактором, який провокує головний біль, названо навчальний стрес (його відзначили усі студенти), додатковими тригерами визнано невчасне харчування, порушення сну, магнітні бурі, алергічні захворювання, передменструальні дні у жінок тощо. Враховуючи отримані результати, для попередження виникнення мігрені були розроблені рекомендації щодо профілактики навчального стресу.

Посилання

1. Амелін А.В. Профілактика мігренозних пароксизмів / А.В. Амелін // Нові технології в діагностиці, лікуванні і реабілітації неврологічних захворювань. – СПб., 2010.
2. Міщенко Т.З. Сучасна діагностика та лікування неврологічних захворювань / Т.З. Міщенко, С.Н. Міщенко // Невролог: Довідник лікаря. – ТОВ «Доктор-Медіа», 2010. – С. 65-74.
3. Морозова О. Р. Мігрень: проблеми класифікації, діагностики і лікування / О. Р. Морозова // Здоров’я України. – 2010. – № 4. – С. 17-18.
4. Різниченко О. К. Початкові форми мігрені у осіб молодого віку: Дис... канд. мед. наук: 14.01.15 / О. К. Різниченко // Харківський держ. медичний ун-т. – Х., 2000. – 172 л. – Бібліогр.: л. 155-172.
5. Табеєва Р. К. Профілактика мігрені: Посібник / Р. К. Табеєва. – М.: Пульс, 2008.
6. Charles A., Brennan K. C. Cortical spreading depression – new insights and persistent questions / A. Charles, K. C. K. C Brennan // Cephalalgia. – 2009. – V. 29. – Р. 1115-1124.
7. Randomized, controlled trial of telcagepant for the acute tretment of migraine / K. M. Connor, R. E. Shapiro, H. C. Diener et al. // Neurology. – 2009. – 22. – Р. 970-977.
8. Emotional memory and migraine: Effects of amitriptyline sex and related difference / A. Gasbarri, B. Armone, A. Pompili et al. // Behav. Brain. Res. – 2008. – 189. – Р. 220-225.
9. Common values in assessing health outcomes from disease and injury: disability weights measurement study for the Global Burden of Disease Study 2010 / J.A. Salomon, Т. Vos, D.R. Hogan, М. Gagnon et al. // Lan-cet. – 2012. – 380. – 9859. – Р. 2129-2144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-06

Як цитувати

Григорова, І. А., Різниченко, О. К., & Щебетенко, В. О. (2019). ВПЛИВ НАВЧАЛЬНОГО СТРЕСУ НА РОЗВИТОК МІГРЕНІ У СТУДЕНТІВ ТА МЕТОДИ ЙОГО ЗАПОБІГАННЯ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (7(43), 9–14. вилучено із https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/519

Номер

Розділ

КЛІНІЧНА МЕДИЦИНА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають