ВИЗНАЧЕННЯ ПСИХО-ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ 2-ГО КУРСУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ АНКЕТУВАННЯ

Автор(и)

  • В.М. Федорак Івано-Франківський національний медичний університет
  • О. Р. Іванців Івано-Франківський національний медичний університет
  • І. І. Білінський Івано-Франківський національний медичний університет
  • В. В. Федорак Івано-Франківський національний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.21802/2304-7437-2022-18(66)-99-111

Ключові слова:

дистанційне навчання, студенти, психо-емоційний стан, анкетування

Анотація

Однією з важливих проблем сьогодення була пандемія Covid-19, яка сколихнула життя людей, зокрема вплинула і на навчання сту-дентів. У результаті чого студентів вишів з початком пандемії перевели на дистанційне навчання. Актуальною для нас стала проблема вивчення психо-емоційного стану студентів в умовах дистанційного навчання, соматичних і поведінкових проявів їхньої тривожності.

Метою статті є оцінити психоемоційний стан, соматичні та по- ведінкові прояви тривожності у студентів-медиків впродовж дистан- ційного навчання.

Методи дослідження. Опитано 76 студентів 2 курсу шляхом анонім- ного анкетування. Для обстеження було використано онлайн-анкету на базі Google Forms, яка включала запитання з метою вияв-лення психоемо- ційних та соматичних проявів тривожності. Для досяг-нення поставленої мети були поставлені наступні завдання: виявити емоційно-поведінкові реакції студентів та дослідити соматичні прояви тривожності за допо- могою розроблених опитувальників.

На основі аналізу результатів анкетування виявле-но, що всесвітня пандемія Covid-19 була значним соціальним фактором, який впливав на функціонування організму та поведінкові реакції сту-дентів, але більшість із них навчилися контролювати свої емоції та поведінку. Тільки 19,7% ре- спондентів повідомили про збільшення нега-тивних емоцій у повсякден- ному житті під час дистанційного навчан-ня, тоді як 40,8% повідомили про зниження інтересу до дистанційного навчання порівняно з навчанням

 

офлайн, відмічали часте відчуття тривоги та апатію. Впродовж дис- танційного навчання психоемоцій-ний стан погіршився у близько 25% респондентів.

Вивчивши прояви тривожності на соматичному рівні, ми вияви-ли, що більшість студентів не мали ознак соматичних проявів триво-жності, 63,2% студентів ніколи не відчували запаморочення чи головного болю впродовж дистанційного навчання, 75% студентів ніколи не відчували тремору. Фактично, 71,1% з них не відмічали підвищення ча-стоти серцевих скорочень або підвищеного артеріального тиску впро-довж дистанційного навчання, але більшість респондентів (56,6%) часто відчували втому або сонливість.

Наші дослідження показали, що світова пандемія мала негативний вплив на функціонування організму та поведінкові реакції студентів. Проте за період дистанційного навчання студенти вироби-ли стресостійкість і навчилися адекватно реагувати на соціальні виклики, які постають перед людством, починаючи з 2019 року.

Ключові слова: дистанційне навчання, студенти, психо-емоційний стан, анкетування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-28

Як цитувати

В.М. Федорак, О. Р. Іванців, І. І. Білінський, & В. В. Федорак. (2022). ВИЗНАЧЕННЯ ПСИХО-ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ 2-ГО КУРСУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ АНКЕТУВАННЯ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (18 (66), 99–111. https://doi.org/10.21802/2304-7437-2022-18(66)-99-111