ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ МЕТОДИК І МЕТОДІВ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ МЕДИЧНОГО ВНЗ

Автор(и)

  • С. В. Личук Івано-Франківський національний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.21802/2304-7437-2019-6(58)-80-90

Ключові слова:

метод навчання мови як іноземної, європейський досвід, інноваційні методи, модель змішаного навчання, дистанційне навчання.

Анотація

У статті зроблено спробу визначити ефективні методи навчання української мови як іноземної й обґрунтувати їх з опертям на європейський досвід. Схарактеризовано найуживаніші методи у європейській практиці викладання іноземних мов: комунікативний, проектний, аудіолінгвальновізуальний, дистанційний, інтенсивного навчання та метод змішаного навчання. Простежено переваги системи змішаного навчання. Запропоновано тлумачення терміна «змішане навчання». Описано особливості організації он-лайн навчання та структуру змішаного навчання. Наведено дані проведеного опитування: а) викладачів, що проводять заняття з української мови як іноземної; б) студентів-іноземців з різних країн. Розроблено анкету для опитування.

У статті запропоновано низку завдань для викладачів української мови як іноземної, прокоментовано специфіку різних моделей змішаного навчання.

На основі отриманих результатів опитування респондентів окреслено ефективні методи навчання іноземної мови, встановлено чинники, які впливають на використання моделі змішаного навчання майбутніх лікарів під час навчання української мови як іноземної.

Проаналізовано переваги і перспективи використання змішаного навчання в навчальному процесі вищого медичного закладу. Результати дослідження переконливо свідчать про те, що модель змішаного навчання відкриває нові можливості презентації навчального матеріалу в новій та доступній формі для студентів.

Посилання

Дзюбишина Н. Я. Іноземні мови в системі освіти Чехії / Н.Я. Дзюбишина // Вісник Житомир. державного університету імені Івана Франка. – 2013. ‒ Випуск 3. ‒ С. 269–272.

Кузнєцова О. Ю. Особливості підготовки вчителів іноземних мов у європейських країнах / О.Ю. Кузнєцова // Вісник Житомир. держ. ун-ту імені Івана Франка. ‒ 2009. ‒ № 47. ‒ С. 66–70.

Рудник Ю. В. Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL): світовий досвід / Ю.В. Рудник. ‒ [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: htttp://elibrary.kubg.edu.ua/2896/1/Y_Rudnik_VOU_13_IMMN_PL.pdf

Тарнопольський О. Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти / О.Б. Тарнопольський. ‒ К.: Фірма "ІНКОС", 2006. ‒ С. 248 с.

Шеверун Н. Міжнародний досвід підвищення мотивації в процесі навчання студентів іноземних мов / Н. Шеверун // Порівняльно-педагогічні студії. ‒ 2014. ‒ № 6 (20). ‒ С. 103–108.

Краснова Т. И. Смешанное обучение как новая форма организации языкового образования в неязыковом вузе / http://cyberleninka.ru/article /n/smeshannoe-obuchenie-kak-novaya-forma-organizatsii-yazykovogo-obrazovaniya-v-neyazykovom-vuze

Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка / Е.С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2000. – № 2. – С. 3–10.

Common European Framework of Reference for Language: Leaning, Teaching, Assessment (CEFR) [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: http: // archive. is/200120729045710/www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asp

Neuner Gerhard. Zum Wandel der Prinzipien und Ubungsformen in der Fremdsprachenmethodik // Neuner Gerhard. Ubungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht / Neuner Gerhard, Kruger Michael und Grewer Ulrich. ‒ Berlin; Munchen: Langenscheidt, 1981. ‒ 126 S.

Shelis J. Communication in the language classroom / J. Shelis. ‒ Strasburg: Council of Europe Press, 1993. ‒ 158 p.

Whong Melinda. Language Teaching: Linguistic Theory in Practice / Melind Whong. ‒ Edinburgh: Edinburgh University Press, 2011. ‒ 214 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-26

Як цитувати

Личук, С. В. (2019). ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ МЕТОДИК І МЕТОДІВ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ МЕДИЧНОГО ВНЗ. ПРИКАРПАТСЬКИЙ ВІСНИК НТШ Пульс, (6(58), 80–90. https://doi.org/10.21802/2304-7437-2019-6(58)-80-90

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА МЕДИЦИНА