СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ВИЩОЇ ПОЛІТЕХНІЧНОЇ ШКОЛИ У ЛЬВОВІ (сер. ХІХ ст. – поч. ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.31471/2304-7410-2018-6(50)-13-20Ключові слова:
Австро-Угорщина, Технічна академія, Вища політехнічна школа.Анотація
У цій статті автор намагається об’єктивно оцінити процес заснування вищого технічного закладу, а саме від трикласної реальної школи до Технічної академії, що складалася з двох відділень – технічного і торговельного та реальної школи, реакцію правлячих кіл. Тривалим був і процес реорганізації цього закладу, для якого колегія професорів підготувала проект, взявши за основу організацію навчання австрійських технічних закладів, що був затверджений Міністерством освіти і віросповідання та передбачав ґрунтовне вивчення теоретичних і практичних дисциплін, а керівництво академії прирівнювалось до інших керівництв технічних академій монархії.
Відповідно і були запропоновані основні положення навчального процесу, що згодом затверджені і Галицьким крайовим сеймом, і міністром освіти Австро-Угорщини.
Оскільки реакція у австрійської та польської влади на розвиток вищої технічної школи була здебільшого позитивною, то не виникало таких конфліктних ситуацій, як це спостерігалось у Львівському університеті, адже тут мова йшла про заснування українського університету і політику віденського уряду щодо освітнього питання. Спокійною була і реакція польських панівних кіл щодо розвитку вищої технічної освіти, оскільки мовами викладання в цьому закладі були німецька та польська, а за національністю переважали поляки.
Посилання
Буцко М. Кипаренко В. Державний університет «Львівська політехніка» 1994, С. 7.
Буцко М. Відомі вчені Державнного університету «Львівська політехніка» 1844-1994, С. 5-6.
Zajaczkowski W.C. k szkola politechniczna we Lwowi Rus historyczni jej zalozenia I rozwoju, tudziez stan jej obecznu-Lwow, 1894 С 62.
Там само, С. 64.
Історія Львова. Короткий нарис. Л. 1956. С. 80.
Program szkoly politechnicznej we Lwowi na rok naukowy 1906/07. С. 540.
Ступарик Б., Моцюк В. Ідея національної школи національного виховання в педагогічній думці Галичини. Кол. 1995 С. 8.
ЦДІА України у м. Львові, Ф-146, оп. 66, спр. 873, арк. 58
Там само, арк. 59.
ЦДІА України у м. Львові, Ф-146, оп. 51а, спр. 817, арк. 25.
Там само, арк. 31.
ЦДІА України у м. Львові, Ф-178, оп. 4, арк. 27.
Там само, арк. 31.