FEATURES OF IMAGE DESIGN OF THE POLITICAL PARTIES: PHENOMENON AND STRUCTURAL COMPONENTS
Keywords:
political party, political image, the party's image, leadership, constituency.Abstract
The article analyzes the phenomenon of political image as a major factor in electoral choice by characterization of structural components of the party's image and the main principles of its construction. Particular attention emphasizes the mainstreaming of image formation of political parties in Ukraine.
References
1. Борисов Б. Л. Реклама и паблик рилейшнз. Алхимия власти / Б.Л. Бо-рисов. – Рига, 1997; М., 1998. – 644 с.
2. Булка Н. Імідж політичного лідера / Н. Булка // Політична психолог-гія. – 2003. – С. 74-80.
3. Гринберг Т. Политическая реклама: портрет лидера / Т.Гринберг. – М., 1995. – 450 с.
4. Егорова-Гантман Е.В. Политическая реклама / Е.В.Егорова-Гантман, К.В.Шешаков. – М., 1999 – 453 с.
5. Имидж лидера: Сб. науч. труд. – М., 1994. – 367 с.
6. Кривошеїн В. Імідж як категорія системології політичного сприйнят-тя / В.Кривошеїн // Політичний менеджмент. – 2005. – №3(12). – C. 115-127.
7. Кривошеєнко О.В. Основні підходи до визначення структури іміджу політичної партії / О.В.Кривошеєнко // Проблеми політичної психоло-гії та її роль у становленні громадянина української держави: Зб. наук. пр. – К., 2001. – 344 с.
8. Лебедева Т.А. Искусство обольщения. Паблик рилейшнз. Концеп¬ции. Практика / Т.А.Лебедева. – М., 1996. – 580 с.
9. Лебедева Т. А.Паблик рилейшнз / Т.А.Лебедева. – М., 1999. – 487 с.
10. Логунова М. Політична іміджелогія / М.Логунова. – К.: Вид-во НАДУ, 2004. – 104 с.
11. Мойсеєва А.С. Партійне лідерство: особливості реалізації в сучасній Україні / А.С.Мойсеєва // Політологічні записки: Зб. наук. пр. вид-во СНУ ім. В.Даля. – 2011. – Вип.3. – С. 176-185.
12. Ольшанский Д.В. Политический консалтинг / Д.В.Ольшанский, В.Ф.Пеньков. – СПб.: Питер, 2005. – 448 с.
13. Почепцов Г. Имиджелогия: теория и практика / Г.Почепцов. – К., 1998. – 650 с.
14. Почепцов Г. Символы в политической рекламе / Г.Почепцов. – Ки-ев, 1997. – 356 с.
15. PR: международная практика. – М., 1998. – 657 с.
16. Прикладна політологія [навч.посіб] / За ред. В.П.Горбатенка. – К.: ВЦ «Академія», 2008. – 472 с.
17. Соколов И. Технология популярности, или паблик рилейшнз / И.Соколов. – Минск, 1999. – 477 с.
18. Сьомий Київський діалог. Вибори – Партії – Політичні рухи: Мате-ріали конференції 2-3 червня 2011 року в м. Києві. – К., 2011. – С.36.
19. Шепель В.М. Имиджелогия. Секреты личного обаяния / В.М.Шепель. – М., 1994. – 254 с.
2. Булка Н. Імідж політичного лідера / Н. Булка // Політична психолог-гія. – 2003. – С. 74-80.
3. Гринберг Т. Политическая реклама: портрет лидера / Т.Гринберг. – М., 1995. – 450 с.
4. Егорова-Гантман Е.В. Политическая реклама / Е.В.Егорова-Гантман, К.В.Шешаков. – М., 1999 – 453 с.
5. Имидж лидера: Сб. науч. труд. – М., 1994. – 367 с.
6. Кривошеїн В. Імідж як категорія системології політичного сприйнят-тя / В.Кривошеїн // Політичний менеджмент. – 2005. – №3(12). – C. 115-127.
7. Кривошеєнко О.В. Основні підходи до визначення структури іміджу політичної партії / О.В.Кривошеєнко // Проблеми політичної психоло-гії та її роль у становленні громадянина української держави: Зб. наук. пр. – К., 2001. – 344 с.
8. Лебедева Т.А. Искусство обольщения. Паблик рилейшнз. Концеп¬ции. Практика / Т.А.Лебедева. – М., 1996. – 580 с.
9. Лебедева Т. А.Паблик рилейшнз / Т.А.Лебедева. – М., 1999. – 487 с.
10. Логунова М. Політична іміджелогія / М.Логунова. – К.: Вид-во НАДУ, 2004. – 104 с.
11. Мойсеєва А.С. Партійне лідерство: особливості реалізації в сучасній Україні / А.С.Мойсеєва // Політологічні записки: Зб. наук. пр. вид-во СНУ ім. В.Даля. – 2011. – Вип.3. – С. 176-185.
12. Ольшанский Д.В. Политический консалтинг / Д.В.Ольшанский, В.Ф.Пеньков. – СПб.: Питер, 2005. – 448 с.
13. Почепцов Г. Имиджелогия: теория и практика / Г.Почепцов. – К., 1998. – 650 с.
14. Почепцов Г. Символы в политической рекламе / Г.Почепцов. – Ки-ев, 1997. – 356 с.
15. PR: международная практика. – М., 1998. – 657 с.
16. Прикладна політологія [навч.посіб] / За ред. В.П.Горбатенка. – К.: ВЦ «Академія», 2008. – 472 с.
17. Соколов И. Технология популярности, или паблик рилейшнз / И.Соколов. – Минск, 1999. – 477 с.
18. Сьомий Київський діалог. Вибори – Партії – Політичні рухи: Мате-ріали конференції 2-3 червня 2011 року в м. Києві. – К., 2011. – С.36.
19. Шепель В.М. Имиджелогия. Секреты личного обаяния / В.М.Шепель. – М., 1994. – 254 с.
Downloads
Published
2019-06-19
How to Cite
Сливка, Н. І. (2019). FEATURES OF IMAGE DESIGN OF THE POLITICAL PARTIES: PHENOMENON AND STRUCTURAL COMPONENTS. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Idea, (3(23), 134–144. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/655
Issue
Section
ІНСТИТУТИ ПОЛІТИКИ ТА ПОЛІТИЧНІ ПРОЦЕСИ