THE ROLE OF MEDIA IN THE FORMATION OF ELECTORAL RESOURCE PRIORITIES OF VOTERS

Authors

  • І. М. Лаврук Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Keywords:

traditional media, social media, e-voting, e-democracy.

Abstract

The influence of social media on the political consciousness of citizens. Found efficiency of electronic voting as an alternative to the traditional. The features of the introduction of electronic voting as a form of e-democracy.

References

1. Швидунова А. СМИ как субьект политического процесса и инструмент политических технологий [Електронний ресурс] / А. Швидунова. – Режим доступу: http://www.pr-club.com/pr_lib/pr_raboty/earlier/ techn_13.htm
2. Cwalina W. Marketing polityczny / W. Cwalina, A. Falkowski // Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. – Gdańsk, 2005. – S. 246-247.
3. Rafter K. Political advertising: the regulatory position and the public view [Електронний ресурс] / K. Rafret. – Режим доступу: http://www.bai.ie/ wordpress/wp-content/uploads/20¬0911_KR-PoliticalAdvertising-RegPositionPublicView_PK.pdf
4. Les médias font-ils l'élection? Retour sur une controverse [Електронний ресурс]: Entretien avec René Rémond par Marie Lhérault / Société pour l'histoire des médias – Le mode accès: http://www.histoiredesmedias.com/ Les-medias-font-ils-l-election.html
5. Франція: аналіз виборчого законодавства в контексті дотримання загальнодемократичних стандартів і прав людини [Електронний ресурс] / Учеба Плюс Украина (социальное моделирование). – Режим доступу: http://donklass.com/2010-03-15-15-40-59/109-analiz-zakonodatelstva-raznyx-stran/595-franczya-analz-viborchogo-zakonodavstva-v-kontekst-dotrimannya-zagalnodemokratichnix-standartv--prav-lyudini.html
6. Врегулювання політичної реклами в чотирьох Європейських країнах: Порівняльний аналіз. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.telekritika.ua/media-svit/print/299
7. Why social media will reveal French election winner (19.04.12) [Eлектронний ресурс] / Edition CNN. – Режим доступу http://edition.cnn.com/2012/04/19/opinion/france-election-social http://polska.newsweek.pl/wybory-prezydenckie-2015-kampania-w-internecie-social-media,artykuly,362806,1.html
8. Digital democracy: Policy and politics in the wired world. Ed. by C. J. Alexander and L. A. Pal. – Oxford: Oxford University Press, 1988. – P. 12.
9. Ротар Н.Політична участь громадян громадян України у системних трансформаціях перехідного періоду: Монографія / Н. Ротар. – Чернівці: Рута, 2007 – С. 57.
10. Готун A. Використання нових інформаційних технологій у виборчому процесі: світовий досвід і практика застосування в Україні / A. Готун // Вісник Київського НУ ім. Шевченка. Філософія і політологія. – 2008. – C. 51-55.
11. Noisette Р. Vote électronique: les boîtes noires de la démocratie / Р. Noisette, Т. Noisette // Perline, Thierry Noisette. – InLibroVeritas, 2008. – 107р.
12. Wybory przez Internet – szansa czy zagrozenie Електронний ресурс]: Portal Zarządu Powiatowego Polskiego Stronnictwa Ludowego. – Режим доступу: http://www.psl.garwolin.pl/index.php/e-wybory-szansa-czy-zagroenie
13. Elektroniczne głosowanie – lek na całe zło? Електронний ресурс]. Polityka. – Режим доступу: http://www.poli-tyka.pl/tygodnikpolityka/ kraj/249743,1,elektroniczne-glosowanie---lek-na-cale-zlo.read

Published

2019-06-13

How to Cite

Лаврук, І. М. (2019). THE ROLE OF MEDIA IN THE FORMATION OF ELECTORAL RESOURCE PRIORITIES OF VOTERS. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Idea, (3(35), 152–161. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/577

Issue

Section

МІЖНАРОДНІ ПОЛІТИЧНІ ВІДНОСИНИ