MOTIVATING AND METHODIC WAYS OF TEACHING THE COURSE “ENGLISH FOR ACADEMIC RESEARCH”

Authors

  • Т. Г. Піжук Ivano-Frankivsk National Medical University
  • В. З. Височан Ivano-Frankivsk National Medical University

Keywords:

motivating factor, types of communication, authentic information source, game training, project method.

Abstract

The article deals with rationale, major tasks and various motivating and methodic ways of teaching the course “English for Academic Research”
at the medical university, which is an important educational part for students to integrate into international scientific society as well as for their future medical career in general.

References

1. Барабанова Г.В. Когнітівно-комунікативна модель навчання професійно орієнтованого читання іноземною мовою в немовному вузі /
Г.В. Барабанова // Іноземні мови. – 2004. – №1. – С. 29-31.
2. Технології розвитку критичного мислення учнів / А. Кроуфорд, В. Саул, С. Метьюз та ін.. – К.: Плеяди, 2006.
3. Панфілова О.П. Мозкові штурми у колективному ухваленні рішень /О.П. Панфілова. – Спб.: Питер, 2005.
4. Проектування як складова частина сучасного виробництва й життєдіяльності людини // http://disted.edu.vn.ua/courses/learn/4671.
5. Philips B.D. Role-playing games in the English as a Foreign Language Classroom / B.D. Philips. – Taipei: Crane Publishing Ltd., 1994. – 729 p.
6. Gardner, R.C. Attitudes and Motivation in Second Language Learning /R.C. Gardner, W.E. Lambert. – Rowley, Mass, Newbury House, 2012.

Published

2019-07-08

How to Cite

Піжук, Т. Г., & Височан, В. З. (2019). MOTIVATING AND METHODIC WAYS OF TEACHING THE COURSE “ENGLISH FOR ACADEMIC RESEARCH”. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Pulse, (4(32), 132–136. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/793