ART-VERBAL CREATIVITY OF PUPILS: A DIALOGIC CONTEXT

Authors

  • З. В. Юрченко Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Keywords:

literary creativity, psychological needs, inner dialogue, self-knowledge, self-consciousness.

Abstract

The author reveals the main psychological aspects of pupils’ literary self-expression and its dialogic context which actualizes one’s self-knowledge capabilities.

References

1. Бахтин М. М. Автор и герой в эстетической деятельности // Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / Сост. С. Г. Бочаров.– 2-е изд.– М.: Искусство, 1986.– С. 9-191.
2. Фрейд З. Толкование сновидений: Пер. с нем. – 2-е изд. – К.: Здоров’я, Сталкер, 1998. – 496 с.
3. Кереньи К., Юнг К. Введение в сущность мифологии // Юнг К. Г. Душа и миф: шесть архетипов: Пер. с англ. – М.-К.: ЗАО “Совершенство” – “Port -Royal”, 1997. – С.11-210.
4. Фрейд З. Художник и фантазирование: Пер. с нем. / Под ред. Р. Ф. До¬дельцова, К. М. Долгова. – М.: Республика, 1995. – 400 с.
5. Юрченко З. Ігрові методики розвитку художньо-словесних здібнос-тей в учнів 5-11 класів // Практична психологія і соціальна робота.– 2000.– №2. – С.9-12.
6. Юрченко З.В. Літературні здібності учнів: психологічні резерви роз-витку. Методичні рекомендації. – Івано-Франківськ: ІФОІППО, 2003.– 56с.

How to Cite

Юрченко, З. В. (2019). ART-VERBAL CREATIVITY OF PUPILS: A DIALOGIC CONTEXT. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Idea, (3(7), 118-128. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/747