THE ELECTION CAMPAIGN IN THE POLITICAL ACTIVITIES: ORGANIZATION, TECHNOLOGY, ART

Authors

  • І. О. Степанюк National University «Odessa Law Academy»

Keywords:

election, election campaign, political activity, political process, political technologies, electoral technology.

Abstract

The article examines the phenomenon of the campaign, defined its role and functions in the political activity. It is noted that the use during election campaigns of communication technologies, organizational strategies and actions by political actors influencing the level of effectiveness of political activity, its democratization. The basic political science approaches to the interpretation of the election campaign. Noted heuristic potential understanding of the campaign as the art of modern political discourse.

References

1. Кочубей Л.О. Виборчі технології: [навч. посіб.] / Л.О. Кочубей. – К.: Український центр політичного менеджменту, 2008. – 332 с.
2. Кирилюк Ф.М. Політологія: [навчально-методичний комплекс] / Ф.М. Кирилюк, А.Є. Конверський, В.Ф. Білик. – К.: Вид-во КНУ імені Т. Шевченка, 2004. – 697 с.
3. Семенченко Ф.Г. Критерії ефективності політичної діяльності [Елект-ронний ресурс] / Ф.Г. Семенченко // Теорія та практика державного управління і місцевого самоврядування. – 2013. – №1. – Режим досту-пу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Ttpdu_2013_1_16.pdf.
4. Яковлев Д.В. Опоненти демократії: роль «партії влади» та медіакратії у пострадянській політиці / Д. Яковлев // Молодий вчений. – 2014. – №9(12). – С. 198-202.

Published

2019-06-18

How to Cite

Степанюк, І. О. (2019). THE ELECTION CAMPAIGN IN THE POLITICAL ACTIVITIES: ORGANIZATION, TECHNOLOGY, ART. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Idea, (3(27), 196–203. Retrieved from https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/idea/article/view/636

Issue

Section

КАФЕДРА МОЛОДОГО ПОЛІТОЛОГА