REMOTE FORM OF EDUCATION, AS ONE OF THE METHODS OF IMPROVING MOTIVATION BY STUDENTS OF DISTANCE LEARNING

Authors

  • I. G. Kupnovytska Ivano-Frankivsk National Medical University
  • I. G. Kupnovytska Ivano-Frankivsk National Medical University
  • V. I. Klymenko Ivano-Frankivsk National Medical University
  • V. I. Klymenko Ivano-Frankivsk National Medical University
  • I. P. Fitkovska Ivano-Frankivsk National Medical University
  • I. P. Fitkovska Ivano-Frankivsk National Medical University
  • S. M. Kalugina Ivano-Frankivsk National Medical University
  • S. M. Kalugina Ivano-Frankivsk National Medical University
  • R. I. Belehay Ivano-Frankivsk National Medical University
  • R. I. Belehay Ivano-Frankivsk National Medical University
  • O. I. Danylyuk Ivano-Frankivsk National Medical University
  • O. I. Danylyuk Ivano-Frankivsk National Medical University
  • M. P. Vyvcharenko Ivano-Frankivsk National Medical University
  • M. P. Vyvcharenko Ivano-Frankivsk National Medical University

DOI:

https://doi.org/10.21802/2304-7437-2019-6(58)-73-79

Abstract

The development of a modern e-learning system promotes the active introduction of distance education. The organization of a mixed form of education at the department of Clinical Pharmacology and Pharmacotherapy involves an education during the session and using the distance contact between faculty and students during the intersessional period. The information technology system of distance learning is provided by personal computers, video and audio equipment. The web-site of the department presents a set of teaching materials, including curriculas, work programs, lecture notes, test assignments, situational tasks, control and individual course work. Distance learning is supplemented with new teaching materials: web lectures, e-learning textbooks and manuals. Lectures are delivered by faculty members in the form of video conferences or webinars. Consultations are conducted in the on-line mode each week at a certain time by the teachers of the department according to the schedule. The website of the department presents methods for implementing practical skills, video stories of individual urgent states on the pathology of internal organs, demonstrates sets of medicines for seven types of first aid kits to improve the students' knowledge and skills, and to successfully pass the practical part of the state certification of graduates from the discipline "Clinical pharmacy".

References

Вовдюк Л. В. Дистанційне навчання [Текст] / Л.В. Вовдюк // Безпека життєдіяльності. – 2018. – № 3. – С.16.

Галій Л. В. Впровадження дистанційної форми навчання у фармацевтичну освіту (на прикладі національного фармацевтичного університету) [Текст] / Л.В. Галій, Т.М. Серопян // Фармацевтичний часопис. – 2017. – № 3. – С.112–117.

Глушаченко О. Перспективи впровадження дистанційних методів навчання для студентів заочної форми навчання фармацевтичного факультету Національного медичного університету імені О.О. Богомольця / О. Глушаченко // Людинознавчі студії. Серія "Педагогіка". – 2015. – Випуск 1/33. – С.12–18.

Ковальчук Н. Г. Самостійна робота студентів як шлях підвищення ефективності занять [Текст] / Н.Г.Ковальчук // Магістр медсестринства. – 2015. – №2. – С. 46–51.

Кущ О. Г. Дистанційне навчання в системі медичної освіти (перший досвід кафедри нормальної фізіології ЗДМУ) [Текст] / О.Г. Кущ, В.М. Омельянчик, Г.І. Бессараб та ін. // Медична освіта. – 2017. – №4. – С. 85–89.

Наказ Міністерства освіти і науки України № 466 від 25.04.2013 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» // http://zakon4. rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.

Опанасюк Ю. Дистанційне навчання як наслідок еволюції традиційної системи освіти [Текст] / Ю. Опанасюк // Вища освіта України. – 2016. – №1. – С. 49–53.

Паращук Т. О. Дистанційне навчання як технологія самоосвіти студента-медика [Текст] / Т.О. Паращук // Галицький лікарський вісник. – 2017. – Т.24, №3. – С. 48–49.

Рафальська О. О. Технологія змішаного навчання як інновація дистанційної освіти / О.О. Рафальська // Науковий журнал «Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво». – Луцьк, 2013. – Випуск № 11. – С. 128–133.

Arbaugh, J. B. A review of research on online and blended learning in the management disciplines: 1994 –2009 / J.B. Arbaugh, А. Desai, В. Rau, B.S. Sridhar // Organization Management Journal. – 2010. – № 7. –P. 39–55.

Published

2019-12-26

How to Cite

Kupnovytska, I. G. ., Kupnovytska, I. G. ., Klymenko, V. I. ., Klymenko, V. I. ., Fitkovska, I. P. ., Fitkovska, I. P. ., Kalugina, S. M. ., Kalugina, S. M. ., Belehay, R. I., Belehay, R. I., Danylyuk, O. I. ., Danylyuk, O. I. ., Vyvcharenko, M. P. . ., & Vyvcharenko, M. P. . . (2019). REMOTE FORM OF EDUCATION, AS ONE OF THE METHODS OF IMPROVING MOTIVATION BY STUDENTS OF DISTANCE LEARNING. PRECARPATHIAN BULLETIN OF THE SHEVCHENKO SCIENTIFIC SOCIETY Pulse, (6(58), 73-79. https://doi.org/10.21802/2304-7437-2019-6(58)-73-79

Most read articles by the same author(s)